Gå til innhold
Arkivverket

[#76664] John Pedersen Jamt f.3.11.1878 ST ,og Anne Pernille Sørensdtr.14.4.1881 Bø N


Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Det jeg er ute etter er når og hvor de ble gift?Har barn fra 1904-1924.Den første heter.Marit Sofie f.2.5.1904 på Sortland og død:12.4.1913,finner ikke ut hvor hun er født eller gravlagt?De var vel rundtomkring som mange andre?Takknemelig for litt hjelp her.Anne Pernille er halvsøster til min Farfar,Andreas f.17.6.1871 i Bø Nmvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk til Ann-Mary og Steinar,men det ser ikke ut for at de er gift i Bø-Røros-Haltdalen-Sortland-Hadsel på det tidspunkt.Vi får søke videre.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei igjen,jeg har sjekket aktuelt tidsrom også der.De barn som jeg har funnet er i Bø og Sortland,6 stykker en dødfødt som jeg har sikker.Sverre Berg og Marit Sofie finner jeg ikke.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidet står en kommentar bak den registrerte dødfødsel i 1912, der kalles han John Pedersen Skanke men det er nok samme person det kan jo føre til noe forvirring. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4753&idx_id=4753&uid=ny&idx_side=-146>Lenkedet står bl. annet at kan ikke se at ekteskapet er registrert i Bø. Men det er vel andre som kan tyde det bedre en jeg.her er fra den demografiske siden til Øksnes her er startsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidet kan jo være han du finner herLenkeJens Skancke el ug Jernbanetelegrafist 1878 Rørosda kan det jo være greit å forsøke å lete i Trondheim.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Steinar,men her tar du nok feil.John var Skomaker ved alle dåpene unntatt den til Magnus Kristian i 1925 Lenke da var han Maskinpasser,sikkert en handy man.Presten må jo vite at de var gifte siden barna står som ekte,men hvor giftet de seg tro?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Steinar.Jeg glemte helt å takke for den fine linken til Øksnes,takk for den.Det er utrolig hva som finnes på nettet,bare man finner det.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Mange takk skal du ha Carsten,utrolig hva du finner.Marit Sofie skal være død den 12.4.1913,men hvor har jeg ikke funnet ut av.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiser du har fått linken til ekteskapet i Bergen. Sitter her med Sortland gård og slekt del 2.de er omtalt s. 134 med bilde av hele familien, under gården Sortland Gr. nr. 15 bruk 53 Fjeldheim. Han var ifølge det som står der søskenbarn til Johan Falkberget og de var begge av Jamtslekten. Deres barn brukte navnet. Det betyr at han og var av Skanke-slekten, noe jo Falkberget var.Han jobbet som maskinist i lysverket som var tett ved der han bodde først. Han flyttet etter at første demningen brast, litt lenger unna lysverkets kraftstasjon.Det står litt om barna der og, hvis det er av interesseSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk skal du ha Steinar.Jeg kjørte slektskapsberegneren i mitt program (FTM)så det stemte at de var søskenbarn.Hvis du har lyst til det så kan du gjerne sende litt om barna,jeg har 8 barn på John og Anne Pernille.Som skrevet før så var Anne halvsøster til min Farfar Andreas.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.