Gå til innhold
Arkivverket

[#76669] Filateli – brev og stempel Kongsberg til Karlstad 1879


Gjest Anfinn Bernaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Anfinn Bernaas

Tema 76551; ”Filatelihistorie? Erik Olsen Sandstø, Hardanger”, inspirerte meg til leggje fram mitt filatelispørsmål:Vedlagte foto som viser fram- og bakside av konvolutten som har gått frå Uvdal (”Opdal”) via Kongsberg til Karlstad, er stempla på Kongsberg 6. januar 1879 og i Karlstad 7. januar 1879.A. Var det vanleg på denne tida å stemple brev både på sendarstad og mottakarstad?B. I tillegg til Kongsberg- og Karlstad-stempel er det også eit anna stempel på baksida av konvolutten: ”PKXP.NR.7.NED 7/1 1879”. Kva tyder det?På eit anna brev eg har, men som har gått frå Karlstad til Kongsberg, ser det ut som det står ”PK[...] OPP 31/7 1881”.

bilete8814.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg våger meg på et langskudd når det gjelder stempelteksten: Postkorrespondanseekspress nr. 7. Ned (og Opp) kan jo rett og slett tyde på at det har å gjøre med retningen på brevet, eller rettere sagt toget som fraktet det. Jeg ville tippet på at det er et jernbanestempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Siden du (iallfall foreløpig) ikke har fulgt opp linken i (4): Opdal hadde ikke eget stempel, og posten skulle da vanligvis gå til nærmeste sted med eget stempel ( her Kongsberg). Det var vanlig å stemple ved ankomst også. Som Per Helge sier: Opp / Ned referer til togets fartsretning, her i svensk jernbanestempel. Det er ellers imponerende å se at brevet bare brukte 1 døgn fra Kongsberg til Karlstad.Det må vel tross alt ha blitt omlasta i Drammen/Oslo og/eller på grensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Kvardagens trivialitetar et ein opp, slik at ein ikkje løpande får tid til å følgje opp alle ballane som er i lufta. Men stor takk til Jarl V., Per Helge og Jon Erik for nyttige innspel. Ja, eg har vel i grunnen fått svar på det eg spurde om.Når det gjeld frankering.com har eg vore inne og registrert meg i kveld. Eg oppfatta det som at ein måtte registrere seg for å leggje inn innlegg. Men der var ein godkjenningsprosedyre som så langt har vore ganske langdryg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Eg fekk god hjelp her i forumet, men gjorde likevel som Jarl V. Erichsen tipsa meg om, gjekk til filatelistane. Og ja, ekspertisen var der: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.