Gå til innhold
Arkivverket

[#76677] Helga Donahue, fra Stokke i Vestfold til Eureka, California


Gjest Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Edwin døde 17 januar 1969 og hun giftet seg i desember.California Death index Edwin S Gross Social Security #: 547102416 Sex: MALE Birth Date: 11 Apr 1905 Birthplace: California Death Date: 17 Jan 1969 Death Place: San Francisco Mother's Maiden Name: NelsonSSDI Name: Edwin Gross Birth: 11 Apr 1905 Death: Jan 1969 - Eureka, Humboldt, California, United States of America Civil: CaliforniaJeg finner disse to guttene som kan være Mabel og Edwins sønner, Melvin Gross er også nevnt i dokumentet på hjemmesiden.Derold Frederick Gross 29 Jun 1929 Male Donahue HumboldtMelvin Stanley Gross 17 Jun 1931 Male Donahue HumboldtHer er det kanskje muligheter for kontakt?Vigdis (som kun har få dager igjen av ancestry.com-abonnementet sitt ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Tusen, tusen takk! Jeg skulle nok ha reagert på navnet Gross tidligere, men jeg leste nok ikke dokumentet godt nok, da jeg åpenbart fokuserte mest på Donahue-navnet. Absolutt gode spor å følge videre! Kjempemoro!DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg har fremdeles ikke funnet Mabel i 1930-tellingen. Hun og Edwin Gross er å finne i diverse Voter's lists i perioden 1930-33 i Eureka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Nei, jeg klarer heller ikke å finne dem i 1930. Ellers så er det vel Edwins foreldre Martin og Mathilde vi finner i 1930-census som husstand nr. 493 i innlegg 4. Så de var nok naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Takker igjen. Jeg skal forsøke å få laget et sammendrag av det som er kommet frem hittil neste uke når jeg er tilbake fra ferie. Det er nok greiest med en egen Donahue-side lenket fra Stokke-slekt-siden (Lenke) for å gjøre det mer oversiktlig. I grunnen burde jeg vel ha opprettet en Sandar-slekt-side også, siden Helga Sofie var født der, men det får ev. bli til senere. Hun stammet uansett fra Helgerød i Stokke.Jeg har ikke klart å finne ut om de to sønnene nevnt i innlegg 27 fremdeles lever (rettere sagt hvor de bor), men de er ihvertfall ikke registrert på SSDI. De skulle i tilfelle være min fars firmenninger hvis jeg har regnet riktig.DTHDTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Melvin døde i 1988:Name:Melvin Stanley Gross Social Security #: 563405745 Sex: MALE Birth Date: 17 Jun 1931 Birthplace: California Death Date: 23 Jan 1988 Death Place: Humboldt Mother's Maiden Name: Donahue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.