Gå til innhold
Arkivverket

[#76681] Hjelp til å tyde skiftet etter Anne Pedrsdtr. Baldesheim, Sunnhordland i 1670


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger hjelp til å tyde hvem som er arvinger/etterkommere etter Anne Pedersdtr. Baldesheim. Hun døde i 1670 og skiftet begynner på side 301a.LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg gjør et forsøk:... Anno 1670 den 29 Martj vare dj forsamblede paa Ballesemb it skifte efter dend Sl. qvinde Anne Pedersddatter hviis efterlatte Mand och tridie gifte er Anders Danielsen Ballesemb, och dend sallig qvindis Sex [.......] Børen 5 Sønner och 1 datter ved Nafn Samuel Bentsen tienindis i Bergen, Steen Bentsen iligemaade tienendis i Bergen, Anders Bentsen tienendis paa Bartuett, Niels Bentsen hiemme paa Ballesemb, alle med dend Sl. quindis første Mand; Peder Laursen nu ved siuff Aar gammel hos sin farbroder [Ole?] Baartuett, med den Sl. quindis anden Mand, saa och it lidet pige baren Dordj Andersdatter med denne [......] Mand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen. Jeg fikk den bekreftelsen jeg trengte, nemlig sønnen Peder Larsen som hun hadde med Lars Jacobsen. Han bodde ved skiftet hos sin onkel på Baartveit, Ole Jacobsen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.