Gå til innhold
Arkivverket

[#76690] Ministerialbøker for Vistdalen i Nesset MR


Gjest Gunnar Sigdestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sigdestad

Kan det stemme at det ikkje er scanna nyare ministerialbøker for Vistdalen enn den frå 1846-1879, eller leitar eg på feil stad? Det er scanna ei klokkarbok, 1818-1851.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Det ser ikkje ut til at det er mikrofilma meir av kyrkjebøkene enn det som er lagt ut: LenkeMen klokkarbøker skal jo vere filma fram til 1920. Det kan sjå ut til at 554.C02 manglar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

554.C02 er holdt tilbake på grunn av den ufullstendige filmingen. Den skal etterplanen skannes på nytt i sin helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivert Perry Nerland

For det første så vil jeg herved få takke for alt det som har blitt publisert, men hva med det som tilhører Møre og Romsdal fylke ? Jeg har merket meg at et par bøker ifra Kristiansund nylig har kommet, men nå er det så utrolig lang tid siden at noe kom herifra fylket. Man kan begynne å undres på om statsarkivet i Trondheim 'har tatt en lengere ferie' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kristian Hunskaar

Min siste oppdatering (mandag denne uka) forteller meg at det kun er 21 kirkebøker skanna fra mikrofilm som ikke er publisert. Tilfeldigvis beror alle disse i Statsarkivet i Trondheim, som imidlertid skal være fri for ansvar i denne sammenhengen. I samtlige tilfeller er det snakk om klokkerbøker der mikrofilmopptakene var så dårlige og/eller ufullstendige at bøkene må skannes fra original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.