Gå til innhold
Arkivverket

[#76694] Øistein Øien, Trondheim


Gjest Mona Nygaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Nygaard

Leter etter familien til min morfar, Øistein Øien, født 24.03.1912. Jeg har funnet hans konfirmasjon: LenkeHer heter han Øiensen. Jeg prøver å finne hans mor og far: Anna Jakobsen og Petter Øien. De var ikke gift. Petter Øien var døv, og gikk på døveskole i Trondheim. Vi vet Anna hadde flere barn i trondheim, og etter morfar var født flyttet hun fra barna sine, til Bergen og giftet seg her. Hun fikk flere barn med sin ektemann her.Vi vet ikke når , eller med hvem hun giftet seg med her i Bergen. Håper noen kan hjelpe med litt opplysninger.På forhånd takkMona Nygaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Du skriver at Anna Jacobsen fikk flere barn født i Trondheim før hun reiste til Bergen og giftet seg på nytt.Jeg fant denne gutten født i 1918 på E.C dahls stiftelse med mor Anna Helmine Hass Jacobsen fra Lefjorden, se gutter nr. 28: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, E. C. Dahls Stiftelse i Trondheim, Fødselsregister nr. 600.II.4.1 (1916-1920), Fødte og døpte 1918, side 90. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3147&idx_id=3147&uid=ny&idx_side=-94>Lenke Permanent bildelenke: LenkeLefjorden kan være Leirfjorden i Alstadhaug, Nordland, og jeg fant denne Anna Helmine født i 1891: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Leirfjord i Alstahaug, Klokkerbok nr. 832C01 (1906-1922), Konfirmerte 1907, side 58. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Nygaard

Tusen takk for hjelpen:)Spennende dette :) De barna Anna Jakobsen fikk i Trondheim kan jo være født før morfar, det aner jeg ikke. Snakket nettopp med mamma, og hun hadde hørt at Anna hadde bodd i Trondheim, men var egentlig fra Mo i Rana. Ifølge mine opplysninger skrev hun navnet sitt Jakobsen, men det kan jo hende det var med C? I konfirmasjonspapiret til morfar(se lenke øverst)heter hun Jakobsen med K. Merkelig at de ikke står noen dåpsdato på den siden. Var han ikke døpt siden han var 'uekte' ? Aner ikke hvordan reglene var for sånt:)Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er dåpen til Anna Jacobsens sønn, f. 1918: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Vår Frue Kirke i Trondheim, Klokkerbok nr. 602C15 (1911-1924), Fødte og døpte 1918, side 48. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3791&idx_id=3791&uid=ny&idx_side=-50>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Kommunetellinga 1925 Trondhjem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Nygaard

Dette kan jo være henne,ja:)Jeg lærer jo geografi også :)Så gøy, jeg ante ikke at det var flere Stamnes enn det som er langt inni Osterfjorden her ved Bergen.Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Sønnen til Anna er gravlagt på Ranheim kirkegård i Trondheim: LenkeStamnes er i dag i Sandnessjøen, og Hemnesberget ligger ikke langt fra Mo i Rana.Mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Nygaard

Da kan dette altså være mamma sin onkel. Hun har jo onkler og tanter både i Trondheim, og Bergen, som hun ikke aner hvem er. Dette blir nok gøy for henne:)Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Legger inn den vielsen som Nedrebø henv til i sitt svar på Arkivforum Kildeinformasjon: Bergen fylke, Sandviken, Klokkerbok nr. D 1 (1902-1929), Ekteviede 1920, side 194. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Nygaard

Det var den Anna som Solveig nevner, jeg trodde det kunne være, men aner jo ikke. Jeg må si jeg er imponert over dere som klarer å finne ut så mye:) Jeg er jo lettere forvirret av fornavn, etternavn, årstall, steder, og datoer. Syns det blir vanskeligere jo mer jeg leter.Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Nygaard

Det var rett Anna Jakobsen som giftet seg i Bergen i 1920, så Yngve Nedrebø traff helt riktig med forslaget han kom med. Jeg har nå funnet Annas fire døtre her i Bergen, og enda et barn i Hemnes, Nordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.