Gå til innhold
Arkivverket

[#76723] Ole Sunde gm Olive Kvernhusvik, Washington 1910/20


Gjest Leif Kvernhusvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Kvernhusvik

Hei,Min oldefars søster, Olive Margrete Larsdtr Kvernhusvik født 28.07.1890, emigrerte til amerika 14.03.1906. Ganske tøft spør du meg, ennå ikke fylt 16 år. Jeg har fått vite av slekta her i landet at hun der ble gift med en Ole Sunde og at de hadde to sønner, Einar og Martin. Dette stemmer, har funnet de i 1910 i Chehalis, Washington, i 1920 bodde de i Grays Harbor, Washington.Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp fra noen som er flinkere og/eller har mer tilgang på amerikanske kilder til muligens å finne litt mer kjøtt på disse.Mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Er det disse folka?Einar Margido,20 OCT 1908 Aberdeen, Grays Harbor, Washington: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=100140536552&lds=1&region=11&regionfriendly=North>Lenke America&frompage=99Martin,04 NOV 1909 Aberdeen, Grays Harbor, Washington Lenke America&frompage=99Olaf Arne,15 JUN 1911 Tacoma, Pierce, Washington

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Hei Ann-Mary,Ja det må utvilsomt være disse folka. Jeg lette litt på dødsfall tidligere, SSDI, og fant der Einar og Martin med nevnte datoer. Ole er ganske riktig nvnt som Ole E. i census 1910 og 1920.Hvor Holden kommer inn vet jeg ikke, men det finner man kanskje ut av senere.Takk for at du sjekket FS, det burde jeg jo ha gjort sjøl med en gang, glemte det i iveren!Mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ang Sunde i innlegg 2. Ifølge FS så døde Ole E Sunde 4 mars 1967: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=100123959063&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeSamme mann? Birth: 24 Jul 1878 State Where Number was Issued: Alaska Death: Mar 1967 Localities: Tacoma, Pierce, WashingtonLenkeOg Olive døde visstnok 12 des 1968:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Einar Margido Sunde gift 2 ganger?Einar Margido Sunde,gift med Mabel Pauline De Vaul Essman den 15 NOV 1930 Tacoma, Pierce, Washington. Hun døde 20 feb 1996:[url="http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=100123959061&lds=1&region=11&regionfriendly=North>Lenke America&frompage=99Og med Virginia I Sunde Jackson .Hun døde 1 okt 1986: Lenke America&frompage=99 Martin Sunde,født 14 feb 1909 , død i feb 1975Death Residence Localities ZIP Code: 98117 Localities: Crown Hill, King, Washington Seattle, King, Washington:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fant forresten en sønn av Einar og Mabel.Allen Einar Sunde.Birth:17 SEP 1931 Tacoma, Pierce, WashingtonDeath:15 JUL 1933 Lenke America&frompage=99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fremdeles KUN fra FS!Den ene kona til Einar Margido var Mabel Pauline DeVaul Essman.Foreldre: Sanfrid Egidius Essman og Anna Edith Sofia Petterson.[url="http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=100140536511&lds=1&region=11&regionfriendly=North>Lenke America&frompage=99Sanfred Egedius Essman og Anna Edith Sofia Pettersen giftet seg 7 okt 1905.Sanfred døde 30 jan 1919.Og ifølge FS så døde kona Anna på samme dato:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Svigerfaren til Einar Margido Sunde,Sanfrid Egedius Essman, var født 1 sept 1881 Pitea,Norrbotten, Sverige. Foreldrene het(ifølge FS) Karl Hermann Hessman og Maria Mathilde Westerlund: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Hei igjen,Hjertelig takk for gravingen, her har jeg masse å ta tak i. Med Olive på plass så har jeg oversikten over alle oldefars søsken.Mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Bare hyggelig å hjelpe deg ,Leif! Spesielt med tanke på at det var nettopp Du som ga MEG en lang liste med navn over mine aner i Fevåg for noen år tilbake.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.