Gå til innhold
Arkivverket

[#76731] Lerennavnet på Tustna - søker Knut Leren, snekker


Gjest Mona Stokke
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Stokke

Er det flere familier som heter Leren på Tustna, eller er det en familie? jeg spør fordi min olderfar het Knut Leren. Han var snekker på Tustna. Er det noen som vet hvor jeg kan finne informasjon om han og slekta bakover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Knut Knutsen Leiren er vel den mest sannsynlige av de 10 Knutene vi finner i Tusteren i 1900 ... født 1888 Øre. Kan alderen stemme da ?LenkeKnut, Hitra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Stokke

Lenken du la ut kommer til en side med veldig mange navn. Fikk du med riktig lenke?Vet ikke om han var født i 1888. Bestemor er født i 1922, mener jeg å huske. Da kan det nok være ham ja. Er denne Knut snekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Beklager, disse lenkene mine til folketelling blir av og til feil. Finn Tusteren i Møre og Rømsdal i 1900, søk fornavn starter på Knu, og du får opp de 10 Knutene eller Knudene. Eller søk gard som er lik Leiren.Antar at far til Knut Knutsen og den eldre broren Peder er død, siden deres mor Marta Korneliusdatter i 1900 er gift med en Ole Andersen fra Valsøyfjord.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Denne Knut Leren har mange born, men ingen som er født i 1922. Men han har ei dotter, Signe som er født i 1923 (22/7). Ho vart gift til Melbu i Vesterålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Stokke

Er det noen Inga, Klara, Carle og Johan blant barne hans? i såfall er det riktig mann!Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ja, her er både Klara, Karle og Johan pluss 7 til og så å seia alle hadde avkom. Trur syster mi kjende/kjenner ei av dei. Ho budde på Stranda på Sunnmøre.Borna til Knut står oppført i B II av Tustna Bygdebok. Familien budde på ein stad som heitte Åsen under garden Leira på Tustna, no Aure kommune på Nordmøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Dersom det er rette Knuten vi har funnet, han som i ft 1900 er oppført i Leiren, men født 1888 i Øre, så finner vi i Gravminner en Knut Leren født 20.1.1889, død 9.1.1981 og begravet på Gullstein i Aure. Ved hans side er gravlagt Johanne Kristine Leren, 12.2.1893 - 12.2.1972.Jeg klarer ikke å finne ham eller broren Peder døpt i Øre.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Det var imponerande. Om alderen på bestefar din er rett oppgjeve i bygdeboka, så nærmar han seg rundt tal. Far min var født same årstalet som bestefar din, men døydde i 1965.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Knut 5: Når du får opp flere personer i folketellingen (f.eks. 10 Knuter), så må du trykke på den rette før du kopierer lenka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Stokke

Til Finn - ja det er imponerende! Har hørt at han aldri har vært syk i hele sitt liv, så han har jernhelse, virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Olav Ragnar Rennie Løkke

Knut Knutsen / Knud Knudsen er født 20.01.1889 i Kvernes / Eide, og døpt i Eide kirke 5 mai 1889. Mor var Marta Korneliusdatter (Søvik)f. 55.11.1856, far var Knud Pedersen (Skjæret)f. 1864. De ble gift i Kvernes 6.07.1886. Marta Korneliusdatter giftet seg på nytt 27.12.1897 med (min kones oldefar)Ole Andersen Alsvik f. 16.10.1856. Inn i ekteskapet hadde hun med seg sine to sønner, Peder Kristian (Stortingsrepresentanten)f.9.06.1887 og Knut (Leren). Ole Andersen Alsvik og Marta Korneliusdatter fikk en sønn sammen; Ole Magnus Olsen Alsvik, f.15.10.1898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.