Gå til innhold
Arkivverket

[#76754] er noen i forumet hyppige gjester på riks eller statsarkivet ?


Gjest bjørn andreas løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest bjørn andreas løkken

Kjære forum Hvis det er noen i dette glimrende forum som er hyppige gjester ved Riks eller Statsarkivet , Oslo / Hamar og som har litt tid for leting til overs , så lurte jeg på om noen kunne tenke seg til og lete opp og fremskaffe kopi av evt. dokumenter som : korrespodanse ,skifte , hans avskjed , signatur osv. etter den kjente sorenskriver over Hedemarken , Niels Rasmussen Muus som var sorenskriver i årene 1622 og frem til han ble avskjediget 1661 , jeg har forsøkt med forespørsel om dette til Arkivet via mail men negativt svar pga. manglende ressurser . min mailadresse er bjoernler@live.no Vennlig hilsen Bjørn Løkken i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei Er obs på ' tråd ' 31308 og 18743 og har vært inne på ' tråd ' 58134 ' og ser at Hr. Lars Ove Wangsteen og vet fra før at han er hva jeg kaller , en rimelig opptatt mann , så på bakgrunn av det og hans vilje og innstilling : HURRA FOR LARS OVE , og det er vel begrensninger for hva han kan ta på seg av leting , men hvis nå Lars Ove leser dette så kan det jo tenkes at han tilbyr seg og lete , hvis han får noget tid til overs , for jeg vet med sikkerhet at om man kunne finne noget etter Niels Rasmussen Muus , så ville det være en kuriositet som ville interesere mange i dette forumet ,dette gjelder også skifte etter NRM sønn Kristoffer Nielsen Muus som slo seg ned på Stange , bygslet Harstad engeslett i Stange og bygde opp Muus stuen gard og døde 9 mars 1714. Og spesielt de som ætter og forsker på Muus slekten ,for etter det jeg har forstått så er det temmelig mange , spredt over det ganske land . Med vennlig hilsen Bjørn Løkken , Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.