Gå til innhold
Arkivverket

[#76757] Hilmar Norlis Hansen fødd på Tjøtta 1899 - er det mogeleg å spora slekti hans?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

FT1900 for Røsøy i Tjøtta syner denne huslyden:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Hans Jakobsen hf g Fisker 1860 Alstahaug Helgeland NorCharlotte Andreasdatter hm g hans kone 1872 TjøttaJenny Hansdatter d ug Datter 1896 TjøttaTine Hansdatter d ug Datter 1897 TjøttaHilmar Hansen s ug Søn 17.09.1899 Tjøtta~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Denne Hilmar Norlis Hansen, fødd på Tjøtta 17.9.1899, gifte seg i Odda 22.5.1926 med Alfina Marie Johannesdotter Moe, fødd i Eidfjord 13.2.1903. Dei budde ei tid i Bergen, men Hilmar vert borte, og ingen som lever i dag av ætti hennar kjenner lagnaden hans. Dei var barnlause.I tillegg til dei ovannemnde borni ser eg at Hans Martinius Jakobsen og kona Charlotte Augusta fekk minst ein son til:* Johan Kaare Hansen, fødd i Tjøtta 29.4.1905 (Lenke)Eg er svært interessert i kontakt med etterkomarar etter denne huslyden og vonar at einkvan på Tjøtta dreg kjensel på deiPEg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane - lars.e.oyane@sdsl.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Hei det er alltid vanskelig med slike nyere data. Plutselig så 'roter' man med folk som fortsatt lever og der er ikke spesielt hyggelig. Har du imidlertid søkt i gravminnene på www.disnorge.no ? Jeg prøvde, men ser at man nå må være medlem for å få tilgang til dette. Veldigt synd at denne tjenesten er stengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivert Perry Nerland

Denne tjenesten er ikke stengt. Man må heller ikke være medlem for å benytte seg av denne tjenesten. Man må trykke på 'Kilder', deretter på 'Gravminner i Norge'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn 1900-tellingen fra Tjøtta her med Hilmar Hansen hos foreldre: LenkeKan se etter i Dis gravminner om jeg kan finne han registrert død der. Det er enkelt å søke der uten å være medlem.mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Fant dessverre ingen som passer registrert på Dis gravminner, kan lete litt etter om jeg kan finne søsken gravlagt.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det ser ikke ut til at Tjøtta er registrert til nå av Dis. Da var ikke dette noe godt råd.Lykke til med leting i alle fall.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Det er faktisk veldigt synd at Tjøtta ikke er registrert det er en gammel kirkegård med mye interessant. (og 'halva slekta' ligger der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.