Gå til innhold
Arkivverket

[#76765] Kan resten av 1929 åpnes for innsyn?


Gjest Anne-Lise Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg har lest innlegget til Kristian Hunskaar, Riksarkivet, 2.1.2009 10:22 (1) om (65646:) Justerte klausuler i anledning årsskiftet. Her står det at en kan få se fødselsregistre til og med 1929. Kan resten av 1929 i følgende kirkebok dermed åpnes for innsyn? Kildeinformasjon: Oppland fylke, Slidre i Vestre Slidre, Klokkerbok nr. 7 (1909-1930), Fødte og døpte 1929, side 33. Lenke Side 33 er den siste som er åpen og vi leter etter en innførsel for en person f. 18.06.1929.Vennlig hilsen Anne-Lise Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei Anne-LiseAt resten av 1929 mangler kan tyde på at 1930 begynner på samme side. Om det er tilfellet, kan dessverre ikke denne siden åpnes for innsyn. Jeg skal undersøke saken.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjenJeg var litt rask i stad. Om det finnes innføringer for 1929 etter løpenummer 8, er disse på samme side som begynnelsen av 1930 - derfor kan dessverre ikke denne siden åpnes for innsyn.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Det vert nok litt lenger å vente enn det. Det er 100 års klausul på adopsjonsopplysningar etter 1935, dette gjer at fødselsregister frå og med 1930 som kan innehalde slike opplysningar ikkje vert lagt ut før frå 2030 og utover.Send ein førespurnad til det aktuelle statsarkivet, så kan dei slå opp opplysningane frå 1929 for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg har tatt en titt på den sperrede sida, som for øvrig kun inneholder døpte 1930 (enkelte av dåpsbarna dog født i 1929).Det er ingen av barna som har fødselsdato 18. juni 1929, så den etterlyste personen synes ikke å være døpt i Slidre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Til Kristian Hunskaar (6) Da må det være Ulnes i Nord-Aurdal. Denne kirkeboken har 1926 som siste år, men da kommer vel kanskje flere bøker fra dette distriktet etter hvert? Tusen takk for at du så etter for meg.Til Torbjørn (5) Det har du selvsagt rett i. Det tenkte jeg ikke på. Adopsjonsopplysninger blir jo selvsagt ført inn i fødselsregisteret hvor personen er registrert.Vennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.