Gå til innhold
Arkivverket

[#76766] Albert Martin Pettersen reist til USA


Gjest Kjell Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Johannessen

Albert Martin Pettersen født 8 mars 1881 i Tr.heim. Gift 26 mai 1906 i Korskirken i Bergen. Han var gullsmed, men reiste ut som fyrbøter og skal vist nok bo i USA. Så slutter alle spor. Håper noen kan hjelpe å finne han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Albert Martin?New Orleans Passenger Lists, 1820-1945Name: Albert Pettersen Arrival Date: 18 Apr 1907 Age: 26 Gender: Male Ethnic Background: Scandinavian Port of Departure: Havana, Cuba Ship Name: Excelsior Port of Arrival: New Orleans, Louisiana Last Residence: Norway Birthplace: Norway National Archives' Series Number: T905_13Oppført som sjøman, skal til den norske konsulen i New Orleans for gå ombord i SS Cormito eller SS Columbia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Tusen takk Hanne Line. Det kan godt hende at dette er rette personen. Hvordan går jeg videre for å finne ut noe noe mere om denne personen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fant han ikke i WII reg.cards, hvor de fleste menn i USA ble registrert.Har heller ikke funnet noen som jeg med sikkerhet kan si er din Albert i folketellingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Takk skal du ha, men jeg tror ikke det er rette personen. Da ville hans datter og kone vist at han var i Bergen. Jeg vet at Røde Kors ettersøkte han uten resultat. Men selvfølgelig, det er såpass interessant at jeg skal ta meg en tur på Statsarkivet for å finne fødselsdatoen på denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Er det noen der ute som kan fortelle meg hvordan jeg kan gå videre på innlegg #2 ? Foreksempel hvordan finner jeg National Archives Serie Nummer: T905-13. Eller protokoll fra den norske konsulen i New Orleans.Det er flere ting som stemmer med 'min' Albert Martin. Han er 26 år, det betyr at han er født 1881.I dåpen til hans datter mai 1907 var han til sjøs som fyrbøter.Hvis jeg finner fødsels datoen han, da har jeg en tråd å dra i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Det er ikke mer å hente fra innlegg 2. Det er et image fra ei passasjerliste, men jeg har referert de oppgitt dataene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Døde noen av foreldrene eller ugifte/barnløse søsken etter at han dro til USA? Da kan muligens skifter etter de gi noe mer info om Albert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Takk for ideen Hanne Line. Jeg finner foreldrene hans i FT 1900. Jeg skal nå finne ut når og hvor de døde, så finner jeg nok skifte etter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.