Gå til innhold
Arkivverket

[#76783] Justine Ivara Mortensdatter, f. 1886 i Overhalla/Vemundvik, NT


Gjest Steinar Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Sandvik

Jeg leter etter dåpen til Justine Ivara Mortensdatter, som jeg har fått oppgitt skal være født 27.11.1886. Datter av Morten Olsen (Foss), født 19.09.1842 i Gausdal, Oppland og Julie Lovise Johansdatter født 09.08.1854, på Bellevold, Skage, Overhalla, NT. I folketellingen 1875 for Overhalla, NT, finner jeg Justines foreldre bosatt på Aasenengmoen-Kvatningpl. I folketellingen 1900 for Vemundvik, NT, finner jeg Justines foreldre. Dette skal være nært Namsos, men jeg finner ikke Justine døpt der. I folketellingen 1900 for Vemundvik, NT, finner jeg en Justine som også er født 1886, men har etternavn Moen. Hun var ”Gjæterpige” på Myrvold østre i Vemundvik. Jeg har lett i mange kirkebøker som kan være aktuelle, men jeg finner ikke Justines dåp. Muligens har jeg fått feil fødselsdato/år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

'Din' Ivara Justine/Justine Ivara?Ivara Justine Selliseth,født 27.11.1886,død 27.05.1977 Ligger gravlagt på Lademoen i Trondheim. [url="http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=1027884>LenkeI samme grav: Godtfred Marselius Selliseth LenkeIngvard Edvin Dahl Sætereng. LenkeGerd Dahl Sætereng. LenkeGotfred Marselius Nordenstrom Selliseth (1881 - 1932)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Dersom ho vart f.i Vemundvik, så er det berre krk.bøker til og med byrjinga på 1887 som er scanna og lagt ut, det kan jo godt vera at ho ikkje vart dpt før etter 27.02. når ho vart f. så seint som slutten av november.Krk.kontoret i Namsos har faktisk krk.bøker liggjande heilt frå 1886-87 til idag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Gerd Johanne, født 19 jan 1917.Foreldre : Gotfred Marcelius Selliseth og hustru Justine Ivara,født Foss. Det står at Justine Ivara er født i Vemundvik i 1886. Justine og Gotfred ble gift i 1909.Gerd var deres 2dre barn: : Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Gotfred og Justine Ivara giftet seg ca 1 1/2 måned før sønnen Fritz ble født.Vielsen 1 nov 1909 i Bakklandet. Det står at Ivara ble født i 1886,og konfirmert i Namsos 1902.Faren het Martin Olsen Foss: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Har ikke funnet dåpen til Justine Ivara. Gravstedet til sønnen hennes,Fritz Meier Selliseth,født 18 des 1909,gravlagt 30 sept 1983: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.