Gå til innhold
Arkivverket

[#76788] Amerikahjelp, Eskild Eriksen Nideng med familie


Gjest Ingebjørg Romulslie
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Jeg finner at Carl Olaf bor i Hennepin county når han dør 25.11.1946. Helst er det Minneapolis. Prøv å få tak i hans nekrolog. Der vil det nok stå mye informasjon.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Glemte å nevne at Eskild er født i 1847 i Klæbu. Hans datter Anna Berntine Nideng er født 1876, Edvarda Serine Nideng 1877, begge i Trondhjem. Karl ca. 1880, vet ikke hvor. Lars Eskildsen Nideng er født 1869 i Tiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Carl Olaf Nideng som reiser i 1902 skal til sin far Charles Eriksen, Harwood, ND. Er det mulig at Eskil har endret navn til Charles?Census 1920:Name: Lewis Nideng [Louis Nideng] Home in 1920: Minneapolis Ward 11, Hennepin, Minnesota Age: 50 years Estimated birth year: abt 1870 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Lodger Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Single Race: White Sex: Male Year of Immigration: 1890Dette er nok Lars Nideng.Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Interessant! Eskild ble (kanskje) til Charles og Lars til Lewis!Så Eskil havnet da kanskje i Nord Dakota? Hvordan finner man ham der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Hvis det er Eskil som har endret navn til Charles så bor han i Harwood, ND.Registreringskort for Carl Olav Nideng WWI,der står det også at hans far er Charley Erickson, Harwood, ND.Adr. til Carl Olaf er da 615 Second Ave N. Fargo, Cass ND.Jeg prøver og legge med en kopi av reg.kortet.Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

romulslie krøllalfa hotmail punkt comJeg skjønner ikke hvor dere finner disse opplysningene!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Ja det virket ikke helt etter planen. Men sånn sto det etter søk:North Dakota Naturalization Records IndexLastname Firstname Country Papers Date County Volume Page CommentsNideng Carl O Norway 1st August 12, 1904 Cass F-47 047Nideng Carl Olaf Norway 2nd September 01, 1908 Cass F-27 028Nideng Edvarda Serine Norway 1st August 30, 1919 Cass D-14 428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Har sent kopi av reg.kortet til din mailadr. Som du vil se på kopien er Carl Olaf født 28.01.1881.Det er nok rett person. I Ila i Trondheim mini 603A01 finner jeg Karl Olaf født 28.01.1881 med foreldre: Torine Sofie og Eskild Eriksen Nideng.LenkeDa er det dokumentert at dette er rett person og at det er Eskil som har endret navnet sitt til Charley.Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Kjempeflott! Da vet vi vi jo så mye mer!Når ble regisreringskortet utstedt? Her står det at C.O. er 'naturalisert' allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Og i 1920 bor også Edvarda hos sin far:Name: Carl Erickson Home in 1920: Harwood, Cass, North Dakota Age: 72 years Estimated birth year: abt 1848 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Widow Race: White Sex: Male Year of Immigration: 1884 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 827 Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Carl Erickson 72 Edwarda M Erickson 42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Flott! Eskild kaller seg også Carl med tydeligvisKanskje en av disse er ham:Erikson Charley Norway 1st October 6, 1886 Cass D-8 102 Erikson Charley Norway 1st September 28, 1900 Cass F-47 009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Dette er kanskje Eskild sin nekrolog? Hva kan man forvente å få hvis man bestiller en kopi?North Dakota Biography IndexLast Name First Name Title Born Died Publication Institute Call Number Page No IllustrationNideng C. E. North Dakota Necrology. Vol. 3. May 30, 1923 to July 17, 1924. Microfilm CT253.N42 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

I census 1900 finner jeg Charles Erikson:Name: Charles Erickson Home in 1900: Harwood, Cass, North Dakota Age: 52 Birth Date: Aug 1847 Birthplace: Norway Race: White Gender: Male Immigration Year: 1882 Relationship to Head of House: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Marital Status: Widowed Residence : Berlin, Harwood & Rush River Townships, Cass, North Dakota Occupation: View on Image Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Charles Erickson 52 Ole Midgarden 40Her stemmer adressen.Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Jeg har aldri best. nekrolog, men jeg tror foreldrenes navn skal være oppgitt og evt. barn. Men dette vet nok andre mer om.Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Tusen takk så langt! Det er utrolig hva det man kan finne ut på så kort tid. Imponerende!Men nå må jeg ta kvelden.. (gjesp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.