Gå til innhold
Arkivverket

[#76793] Slekten Bowitz


Gjest Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

Jacob Gabriel Kirsebom (f. 1719, d. Sokndal, Rogaland 1763) giftet seg i 1745 med sin kusine Anne Katrine Bowitz, f. 1718, begr. Sokndal, Rogaland 8 november 1795. Hvem var hun og hvordan var ektefellene i slekt med hverandre? Ved en dåp i 1745 nevnes som fadder en Mademoiselle Karen Bovids fra Egersund, så kan hende var nevnte Anne Katrine også fra Egersund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

KUN funnet på FS! Anna Catharina Theophili Bowitz,født 1718,død 8 jan 1795. Gift med Jacob Gabrielsen Kirsebom.Foreldre: Theophilus Hansen Bowitz og Karen Bjørnsdatter. [url="http://www.familysearch.org/eng/search/AF/individual_record.asp?recid=51151416&lds=0&region=-1&regionfriendly=&frompage=99>LenkeBarn av Theophilus Hansen Bowitz og Karen Bjørnsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

I. Mehus skrev i 1953 boken: 'Bowitz-ætten : mennesker og miljø'I. Mehus døde i 1959, altså kan jeg ikke publisere denne boken uten videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Bowitz

Boken 'Bowitz-ætten, mennesker og miljø' finner du på Statsarkivet i Stavanger. Der fortelles det at Anne Catrines foreldre var Theophilus Hanssen Bowitz, dpt. 13/10-1678 i Egersund, grl.i Sogndal 7/3-!730.Han var gift med Karen Bjørnsdtr., grl. 13/8-1761 i Sogndal.Hennes søster Guri var gift med Gabriel Jacobsen Kirsebom. I boken er det mange utfyllende opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Far til Theophilus i (5) var Hans Petersen Bowitz ca 1649-1700 gift 1674 med Elisabeth Theophilusdatter Schancke 1656-1729. Hennes foreldre igjen var sogneprest i Egersund Theophilus Jonssen Schancke og Karen Søfrensdatter Godtzen, se annen tråd på Webdebatt 76622.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Piro

Jeg takkker og bukker for all den hjelp jeg her har fått. Jeg har nå fått svar på alt jeg ønsket å vite. At det fantes slektsbok om Bowitz familien ante jeg ikke. Skal spørre etter denne neste gang jeg besøker Statsarkivet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.