Gå til innhold
Arkivverket

[#76806] Susanne Giæver og Peder Arentzen Storck, hvem var hun datter av


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiSå over Giæversleten og fant avik mellom to som har satt opp slekten. Et av dem er en Suanne Hans etter Kristoffersdtr Giæver.klipp fra Simon Ellefsen side om GiæverSusanne Christophersdatter Død 8 mai 1778, Trondhjem.3.Gift _____3medPeder Arentzen Storck Søn af Arne Olssøn Storck og Johanne Mogensdatter. Skipsfører og tollinspektør.3men i Per Andersen slekten s. 44 står det at Peddr er gift med en Susanne Hansdtr GiæverEr det noen som har opplysninger om hva som er rett?Simon Ellefsens side. http://nose.dk/Norge/giever.html#9to av Hansene i slekten på aktuelt tidspunktHans Olsen Giæver 1658 - 1748 hadde ikke noen datter som het Susanne etter det jeg kan finne ut.Hans Jensen Bochelsund og Inger Olsdtr Giæver hadde en datter med det navnet f. ca 1691, hun er født i Bjønør? i Sør-Trøndelag.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Men her kalles kona til Peder Arntsen Storck for Susanne Christoffersdatter Gjæver.Personalhistorisk tidsskrift:(Utdrag fra lenken)7. Inger Johanne Scklinderlein (el, Sehindelein) , f. Storeh. Optaget 14. Mai 1770. Datter at Peder Arnesen Storch, der var Skibsfører og senere Toldinspektør i Trondhjem , Eier af Gaarden Tyholt ved Trondhjem , og Susanne Christofferdatter Gjæver. Peder Storch skal under General Armfelts Beleiring af Trondhjem i 1718 have ført en 'Skjærbaad' , hvormed han foruroligede Svenskerne. -.: Hun blev 29. Septbr. 1739 gift paa Tyholt med Markedshandler og Bogbinder Christian Henriksen Schlinderlein (el. Schindelein), der døde i Marts 1741 paa en Reise til Levanger. Hun døde 1788 (begr. 16. Oktober), 70 Aar gml. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heifant at jeg hadde en tilleggsopplysning på Peder, vet ikke hvor jeg har den fra, men den vil jo stemme uansett siden begge Susanner jeg har her er søskenbarn og dermed begge tremenning til Peder Storkhan og konen var beslektet i tredje ledd, de fikk kongelig bevilgning til å gifte segDen datteren nevnt i innlegg 3 er født ca 1718 noe som betyr at Peder som er født 1683 vel ble gift mellom 1705 og 1717, ut fra det at han fikk kongebrev må jo den være registrert i bøker som fins i dag.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredrik Buch

Christen Corneliussen Gievertz (d1732) og Maria Pheif hadde datteren Susanne Christensdatter Gievertz (b1725) som ble gift med Hillebrant Meyer, se Sollieds skifteavskrifter for Bergen, side 48.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.