Gå til innhold
Arkivverket

[#76831] oppslag bygdebok Aurland/ Flåm, gården Brekke no188d


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hei.Gjør et slektssøk for en bekjent. Har fjenlånt bygdeboken Aurland/ Flåm, band II a frå Fretheim til Geisme.Her henvises til Brita Guttormsdatter Brekke (Brekke 188d) 1851-1926, gift til Fretheim.Kan noen gjøre et oppslag for meg og opplyse hva som står om hennes foreldre/ familie? Finnes det fotografi av hennes foreldre, slik det gjør av henne og mannen i bindet jeg har lånt?Om det står mye, kan jeg jo fjernlåne det bandet også selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Anna Gjerløv og Anders Ohnstad: Ættebok for Aurland fram til om lag 1900, utgitt 1964, bind II side 359, Brekke 188:Brita var datter av inderst Guttorm Olson Brekke 188 (146c) g 1849 m Inger/Inga Marie Ellendsdtr. Vangen 110a.Guttorms foreldre kom fra Otternes og Brekke. Konas far kom fra Kårdal og hennes mor kom fra Undenäs i Sverige.I denne ætteboka er det ingen bilder og veldig sparsomt med personopplysninger, men du kan følge slektene i hele prestegjeldet.Som du ser sprer forfedrene seg ut over Flåm og Aurland. I ditt sted ville jeg fjernlånt både den gamle ætteboka og de bindene du ikke har lånt av de nye bygdebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.