Gå til innhold
Arkivverket

[#76834] Hvem er foreldrene til Maria Elisabeth Simonsen?


Gjest Steinar Øen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Øen

Jeg ønsker å finne foreldrene til Maria Elisabeth Simonsen (Simonsdatter). Hun er født ca.1800. Hun var gift med Søren Schelderup Hagelsteen, og de bodde i Bergen. Hun døde 7/1-1844.MvhSteinar Øen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Denne er tilsynelatende ikke helt lett!Jeg finner ikke hennes dåp i Bergen, og vielsen er heller ikke registrert i Bergen.Hun må derfor antas å være innflytter til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Wiese Holm

Jeg er temmelig sikker på at foreldrene er dette paret: Niels Simonsen Anna Elisabeth Mejer ungkl rebslager dselle i huuset Sep 26 1805 KK. Hagelsteen/Simonsen fikk mange barn, se dåp i Korskirken og på faddernes navn, det er der jeg har gjenfunnet navn på besteforeldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Øen

Takk til Yngve og Anne for svarene. Det er mye som tyder på at du Anne har rett. Et av barna til Hagelsteen/Simonsen heter Nils og et av de andre heter Henrik Meyer. Det, sammen med faddernavnene, peker mot at Niels Simonsen og Anna Elisabeth Mejer kan være foreldrene til Maria Elisabeth Simonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Wiese Holm

Maria Elisabeth døpt 28.feb. 1808, se kikebøkene for Askøy. Moren enken Anne Elisabeth Simonsen, f. Meyer, død 1.jan. 1865 på Laxevaagnes, 91 år gammel. Mvh Anne W.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Wiese Holm

Tenker du finner flere opplysninger om familien til mormor Maria Elisabeth Meyer i ft 1801 for Bergen rode 23, hus 68, med oldemødre og det hele! Mvh Anne W.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Øen

Flott Anne! Nå har jeg fått mye på plass. Jeg fant også ekteskapet Hagelsteen/Simonsen 30/11-1829 i kirkebøker fra Askøy. Tusen takk for hjelpen. Mvh Steinar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.