Gå til innhold
Arkivverket

[#76842] Else Bolette Cold gift med Johan Christopher Danholm i Drynesund


Gjest Bjørn Jonson Dale
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Jonson Dale

Else Bolette Cold blei døypt i Bolsøy i Romsdal i 1772. Faren var Andreas Cold, mora sitt namn er uleselig, men det kan kan vore den Anne Elisabet 'Kold' (enke etter første ekteskap), som budde på Molde i 1801, 56 år gammal, i lag med dattera Jacobine. Madam Elisabet Cold blei gravlagt på Molde 4. november 1807, 64 år gaammal. Dattera Jacobine (Andrea) Cold ekta Lars Larssen Westvig på Molde.(Dei siste opplysningane etter Moldeglimt).Jomfru Else Bolette Cold blei vigd til ungkar og handelsmann Johan Christopher Danholm i Vatne på Sunnmøre i 1794. Ho døydde i Borgund i 1802.Spørsmål 1: Var Andreas Cold lik den Albrigt Andreas Cold som er nemnt her Lenke eller var det ein annan? Er yrket hans kjent?Spørsmål 2: Kva var opphavet til enka Anne Elisabet Cold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette må høyst sannsynlig være en annen Anne Elisabeth Cold, hun ble gift 26.10.1772 i Oslo domkirke m Peder Anker - Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet, Ministerialbok nr. 4 (1743-1786), Ekteviede 1773, side 118-119. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7233&idx_id=7233&idx_listetype=vi&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-41>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Tydeligvis. Anne Elisabet Cold på Molde i 1801 var enke etter ein Cold, og hadde ikkje vore gift med andre enn han.Pussig sammentreff likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Vet ikke om det hjelper noe, men ved Andreas dåp er faren Albrecht Cold. Jeg syntes det står Kirstine M på mora.Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Bolsøy, Ministerialbok nr. 555A01 (1759-1793), Fødte og døpte 1777, side 51. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16053&idx_id=16053&uid=ny&idx_side=-48>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Fant også en datter Jøe Margrethe med far Albrecht Cold. Her er mora Kistine Margaretha.Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Bolsøy, Ministerialbok nr. 555A01 (1759-1793), Fødte og døpte 1772-1773, side 48. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16053&idx_id=16053&uid=ny&idx_side=-46>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

En Albricht Andreas Cold døper en sønn Simon Christan 3 may 1770 i Strinda. Her er moras navn Ana Elisabeth. Men om det er den samme Albricht/Andreas vet ikke jeg.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakke i Strinda, Ministerialbok nr. 606A01 /2 (1727-1779), Kronologisk liste 1770, side 202-203. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17038&idx_id=17038&uid=ny&idx_side=-104>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Mandag 21 nov. Kastet jord på Albrecht Colds drengebarn Aage Bierch, gl 5 uger.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakke i Strinda, Ministerialbok nr. 606A01 /2 (1727-1779), Kronologisk liste 1768, side 194-195. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17038&idx_id=17038&uid=ny&idx_side=-100>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Fant vigselen 15 sep 1767 mellom Albert Andreas Coll og Anna Elisbeth Birck.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bratsberg i Strinda, Ministerialbok nr. 606A01 /4 (1727-1780), Kronologisk liste 1766-1768, side 576-577. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17040&idx_id=17040&uid=ny&idx_side=-34>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Jeg har litt problemer med å tyde all skrift her, men får det til at Ana Elisabeth Cold får en uekte datter Elisabeth Margaretha Birch!Nederst til høyre.Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Bolsøy, Ministerialbok nr. 555A01 (1759-1793), Fødte og døpte 1782-1783, side 55. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16053&idx_id=16053&uid=ny&idx_side=-52>Lenke Permanent bildelenke: Lenke.Kan dette være Grette i 1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Hei Kirsti,Du finn det ut! Eg har sjekka kirkeboka for 1783 og du har heilt rett. Anne Elisabet Cold fikk faktisk dattera Elisabet Margrete Birch med ein annan enn ektemannen, men det kan vel hende at Albert Andreas Cold var daud på dette tidspunktet.Eg vil takke for at du her, og på rekordtid, langt på veg har klart å rekonstruere ein huslyd som til no har vore omtrent ukjent. Eg forstår, som sagt, ikkje korleis du får det til, men resultatet er imponerande.Og ja: Tenestejenta 'Grette Kold', 19 år gammal, hos bataljonskirurgen på Molde i 1801 må nok vere madam Cold si uektefødde datter fra 1783. Aldersoppgavene fra 1801 ser ut til å gjelde året ein 'gikk i', ikkje det året ein hadde 'fylt'.Kva så med Albert Andreas Cold? I 1770-åra budde han på garden Skalle i Bolsøy, ein gard han eigde, men sjølv om han blir titulert fornemt, som Seigneur, er fadrane til barna vanlige folk. Var han utstøytt av den fornemme standen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

I 1801 budde 'Jacobine Kold', 25 år gammal, heime hos mora på Molde. I 1802 ekta ho, Jacobine Andrea Cold, matros Lars Larssen Westvig på Molde: LenkeKva tid var Jacobine Andrea Cold fødd?Her er endå nokre problem: I 1777 blir mora til Andreas Cold kalt Kirsten, og i 1773 blir mora til Jøe Margrete Cold kalt Kirsten Margrete. Dette er underlig, for kona til Albert Andreas Cold heitte tvillaust Anne Elisabet Birch. Vi kan sjå vekk fra at Albert Andreas Cold var bigamist, men kan det ha funnest to av samme namnet samtidig i Bolsøy? Det lyder ikkje mykje rimelig. Så kva er svaret?Vidare: Else Bolette Cold, fødd i 1772, ekta i 1794 Johan Christopher Danholm. Eldste barnet deira skal ha vore Mathias Danholm, som i 1801 er oppgitt med alderen 8 år, dvs at han seinast var fødd i 1794, men då han døydde i 1820 (på Solnør i Skodje) blei alderen hans oppgitt til 27 år, dvs at han var fødd seinast i 1793, men kanskje i 1792.Mathias Danholm kan ha vore faren sitt særkullsbarn, eller så må Else Bolette Cold ha fødd han før ho ekta Johan Christopher Danholm.Else Bolette Cold hadde ellers disse barna med Danholm: Marie Fernandine Danholm 1796- (gift med Anders Møller i Bergen), Elisabet Kristine Danholm 1797- (gift med skomakarmeister Schram i Bergen), Jacobine Andrine Danholm 1798- (daud før 1801), Ferdinand Anton Danholm 1800- (levde 1801) og Simon Christopher Danholm 1801- (trulegg daud sped).Else Bolette Cold døydde i 1802.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Margrete Elisabet/Elisabet Margrete 'Bjerk' blei konfirmert i 1798, 15 år gammal:LenkeMora, Anne Elisabet Birch, må ellers ha vore datter av Aage Larssen Birch (sjå samme lenka), som i 1757 var konstituert byfut i Kristiansund. Aage Birch var ellers prokurator, etter Kristiansunds Historie III.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Hei!Anna Elisabeth fikk barna sine i Strinda. Slik jeg ser det må Else Bolette være datter av Kirsten M. gift med Albricht Cold i Bolsøy. Det må være snakk om to menn med samme navn, de opptrer jo i hvert sitt amt. Det som er ytterligere forvirrende er navnet Birch, det brukes da i begge familier, både i Bolsøy og i Strinda er det en Aage Birch Cold. Kan Kirsten og Anna Elisabeth være søstre?Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling O. Hagerup

Imponerande kor mykje nytt som er kome fram her på eit par dagar!Til (1): Var Else Boette Cold fødd 1772? Dette kan stemme med at ho var opplyst å vere 31 år då ho døydde i 1802. Men stemmer det med det innførte i kyrkjeboka for Bolsøy? Dåpsåret er vanskeleg å lese direkte ut frå kyrkjeboka. Året 1772 startar på fol 47a, første dåp 17 mai. Så ser eg nedover sida under dåp ”Piger” og kjem der til ein strek. Siste dåpen før streken er 21 juni. Første dåpen etter streken er 4 ”Abr”. Me må vel då ha kome til 1773? På neste side (fol 47b) står det år ”1774” – heilt oppe på sida. Under ”Piger”. Der er første dåp 1. mai. Nedanfor dette kjem Else Bolette Cold den 6 juni (?). Dette kan då vere 1773 eller 1774. Går me nedover sida frå 1 mai under ”Piger” finn me på nedste delen av sida ein dåp 9. oktober (Guri). Bak siste fadder her står ”1774”. Nedanfor dette igjen står 1775. Etter dette ser det for meg ut til at Else Bolette Cold kan vere døypt 6 juni 1774[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16053&idx_id=16053&uid=ny&idx_side=-45>LenkeI kyrkjeboka er det ikkje godt å sjå kva mor til Else Bolette Cold heitte. Men då me no kjenner namnet Kirstine Margaretha, kan morsnamnet – med ein god porsjon fantasi til hjelp – kanskje sjå ut til å vere ”K M Cold”?Til (14): Mathias vil eg tru var fødd i 1793 (døypt i Vatne kyrkje 23.03.1793), folio 231a:LenkeMarie ”Fernandine” var døypt Marie Frederike LenkeHo døydde i Bergen 1859Elisabeth Kirstina døydde også i Bergen (29.12.1871).Jacobine Andrine døydde i 1798, gravlagt 10.08.1798.Ferdinand Anton (1800-1801) hadde dette namnet som dåpsnamn (skanna kyrkjebok s. 287). LenkeI folketeljinga 1801 er det brukt namnet 'Ferdinand Albrigt'. Då han døydde er han skriven inn i kyrkjeboka med namnet 'Ferdinand Albricht' (gravlagt 13.07.1801)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Til Erling:Du har rett. Eg la ikkje merke til at folio 48 mangla i den skanna kirkeboka. Eg bladde fra folio 47, og slutta meg derfra til dåpsåret. Det rette, når ein blar seg bakover, må vere 1774. Dermed blir spørsmålet om denne Else Bolette Cold var ho som hamna i Drynesund, for ho døydde 31 år gammal i 1802.Mykje tyder på at vi kan ha med to Coldhuslydar å gjøre, men korleis dette heng i hop er meg komplett ubegripelig.Til Kirsti:Fantastisk innsats! Ellers er eg like forvirra som deg. Kan det ha dreidd seg om eit slags 1700-talls hippiar (jf den ukristelige Anne Elisabet Birch som måtte stå i skammekroken i kirka i 1789).Og ja, vi kan nok rekne med at Albrecht Cold levde i 1789, ellers hadde det vel stått 'salig' framfor namnet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Anna Elisabeths og Albrigt Colds sønn jfr. innlegg 7, var gullsmedmester i Trondheim. Han er oppkalt etter Albrigts far Simon Cold, hans navn fant jeg i dokumentet i Moldefolk. ft-1801 Trondheim LenkeUnder rettssaken 1770 er det opplyst at Albricht oppholder seg hos sin far på (Skalle?) men at han ikke eier noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Over her er det vist at Else Bolette hadde en sønn Simon!Hun hadde Maria som kan være oppkalling av mormor, hun har også Elisabeth og Jacobina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Her i denne lenken har du den første Simon Cold, - Simon Nielsen Cold, verkseier på Leerens bruk, han må være far til din Albert Andreas Col. Pluss hans sønn Nils Cold, løytnanten som døde i Strinda 1773. Lenke Veldig vanskelig å finne dåpsinnførslene til brødrene Albert Andreas og Nils Simonsen Cold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.