Gå til innhold
Arkivverket

[#76844] Niels Jacobsen 04.12.1832 - 04. mai 1897 - Etterkommere.


Gjest Per Aase Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Aase Andresen

Hei. Kan jeg få opplysninger om eventuelle etterkommer etter Niels Jacobsen født 04.12.1832 på husmannsplassen Aartun ( Ortun idag)under Sælen gård i Fyllingsdalen. Han døde 04.05.1897, og hadde da bopel i Nordnesveien 8. Han var sannsynligvis enkemann etter Anne Henrikke Fredriksdatter født ca 1824 i Fana. Vet ikke når hun døde. Niels og Anna skal ha fått en sønn, Jacob Andreas, ca 1862. Har Niels noen etterkommere i live i 1897? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Aase Andresen

Hei Yngve.Takk for rask tilbakemelding. Da fikk jeg også vite at Anne levde i 1897, og det samme gjorde sønnen, JacobmvhPer Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Aase Andresen

Hei igjen Yngve.I merknadsfeltet til Niels sin dødsmelding står det; .....og myngig sønn Jocob Andreas v/ Tangen. Vet du hvem Tangen var? Var han en advokat eller hva? mvhPer Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg tolket det dit hen at det var Tangen som hadde gitt opplysningene, men det kan selvsagt også tolkes i retning av at Jacob Andreas er knyttet til von Tangen eller Tangen. Men jeg leser et punktum etter navnet Jacob Andreas, og det var nok det som fikk meg til å tro at det var en Tangen som hadde gitt disse opplysningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.