Gå til innhold
Arkivverket

[#76867] Nordland fylke, Moskenes i Flakstad, Ministerialbok nr. 886A02 (1892-1903)


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Det betyr bare at oppslaget i sin tid ble mikrofilmet to ganger. Det er ikke uvanlig. I en del tilfeller unnlater indekserne å indeksere dubletter, men når dubletten først er indeksert, foretrekker vi å la det være slik. Skal vi fjerne dubletten, må kirkeboka indekseres på nytt, samtidig som de permanente sidelenkene forskyves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Greit at man har sovet litt når man gjorde jobben :-)Men den siden burde da heller skiftes ut med en blank side for angir at dere er klar over dette dobbelarbeidet, slik at ikke flre sender inn feilmeldinger på ting som i grunnen er glipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Den som indekserer er klar over hva han eller hun gjør i forhold til oppslag som er blitt filmet to ganger. Uansett hva som velges av den enkelte (og ingen av dem blir direkte feil), kreves det et ekstra ledd i indekseringsprosessen. I mange tilfeller er det faktisk bare en fordel at samme oppslag blir indeksert dobbelt, som foreksempel når protokollsiden er fotografert to ganger under forskjellige lysforhold. Noen liker å ha de lyse og andre vil ha de mørke [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/25302/2>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/25302/2 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Min kommentar gikk ikke på lysstyrken, men at samme side var to ganger og forskjellen på sidene er minimalt.Når en oppdager slik ting, vil en da melde tilbake om dette. Og fjernimg av en slik (etter min mening dobbel scanna side) betyr om indeksering hvilket ikke var ønskelig (se 2).Men når ingen merknad er angitt, så vil sansynligvis flere etterhvert melde inn slike ting som feil.Er det da merket at dette 'ikke er feil' vil slike henvendelser ikke komme.Se forøvrig til en anne 'feil' jeg meldte i en annen kirkebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kristian Hunskaar

Jeg har ikke registrert henvendelser om dette før, på hvilket grunnlag jeg konkluderer med at dette ikke oppfattes som noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Jeg bare viser til mitt første innlegg i tråden og at jeg fikk samme side i kirkeboka to ganger med forskjellige URL-er. Om dette og mine etterfølgende merknader ikke er et problem for dere, kan så være. Jeg bare angir at jeg har fått noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.