Gå til innhold
Arkivverket

[#76885] Slekten Öhrnell fra Sverige


Gjest Aslak Smedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Hei!Dersom det er slekten Öhrnell fra Sverige som bodde i Sandvika du mener (jeg ser jo du selv bor i Bærum) har jeg sikkert litt å bidra med, min farmors tante Borghild Antonie Berntsen (1894-1979) var gift med Erik Johnson Øhrnell (1882-1946). Men som Anne Lene vil jeg gjerne vite litt mer om når, hvor og hvem du egnetlig søker?Siden dette fort kommer til å gjelde nålevende personer må du være snill å oppgi en måte det går an å kontakte deg på utenfor dette forumet, for eksempel en e-postadresse - og gjerne si litt om hvorfor du lurer på dette også - er vi i slekt kanskje? :-)Vennlig hilsen fra Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Smedal

Erik Johnson Øhrnell (1882-1946) må vel være i slekt med min svigermor? Hvem er forfedrene til henne (greta ågot (øhrnell) og til erik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen Aslak!Du er jo så klart mannen til min fars tremenning, men dét koplet jeg ikke i det hele tatt da jeg la inn innlegget mitt i går.Kan absolutt bekrefte at familieforholdet er som du sier. Snakket forresten med din svigermor på telefon tidligere i uken, men da gjaldt det ikke slekt.Erik Johnson Øhrnell var født den 25. mars 1882 i Mo, Alsen församling i Jämtland. Foreldrene hans var Jon (Eriksson) Ersson (født 28. april 1851 i Rönningsberg, Alsen församling, Jämtland, død 7. juni 1891 i Mo, Alsen församling, Jämtland) og Märet Olsdotter (født 4. januar 1856 i Landsverk, Alsen församling, Jämtland). Vet ikke når hun døde.Stort mer bakover her har jeg vel ikke, dette er jo ikke min slekt, men jeg har altså notert og funnet frem litt for moro skyld. - Borghild Antonie Øhrnell (født Berntsen) var halvsøster til min oldefar Kristoffer Johansen Ståas (1885-1956) som bodde i Skiptvet. Hans datter Ingrid var min farmor, og også din svigermors fadder :-)Vennlig hilsen fra Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Erik hadde også barna Agnes f 1877, Anna f 1879, Mærta Kristina f 1884 og Olof 1889 ifølge 1890 tellingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hedberg f. Jonsdotter, AgnesÅngeDöd 5/4 1959.Kyrkobokförd i Ånge kbfd, Ånge kn (Västernorrlands län, Medelpad).Född 10/5 1877 i Alsen (Jämtlands län, Jämtland).Änka. -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Borgsjö, Ånge kn (Västernorrlands län, Medelpad)Födelseförsamling i källan: Alsen (Jämtlands län)Källor: AL / DOR 52-60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Jonsson, Olof Son (ogift man)f. 2/5 1889 i Alsen, Jämtlands län (Jämtland)Utvandrad 7/4 1908 från Ede, Alsen, Jämtlands län (Jämtland) till NordamerikaKälla: Husförhörslängd, s. 67Emibas emigrationsakt: Alsen Z 1908 001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Födelseregister Alsen-F101 (230910) Registret är senast uppdaterat:2008-12-30Detaljinformation Löpnummer: 2590 Födelsedatum: 1884-03-04 Kön: K Förnamn: Märta Kristina Efternamn: Svensson Jonsson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.