Gå til innhold
Arkivverket

[#76890] Hans Bersvendsen Skomagerhaug og hustru Maren - Alvdal i Hedemark


Gjest Terje Roghell
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Roghell

Gårdbruker Hans Bersvendsen Skomagerhaug født 30. jan 1854 var gift med Maren Hind Eriksdtr født 10. apr 1850, fra Bjerka i Hemnes, Nordland. I 1900 (ref FT1900) var Hans selveier på gården Skomagerhaug i Alvdal, Hedemark. Er det noen som vet hvor og når paret giftet seg. Hadde de barn? Dødsår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Elsebø

Hvis du er interessert i Skomakerhaugslekta vil jeg gjøre deg oppmerksom på at en onkel av Hans, Esten Hansson Skomakerhaug, flyttet til Velfjord og har en stor etterslekt i Brønnøy. En annen av Hans sine onkler, Hans Hansson Skomakerhaug, flyttet til Herøy(M&R) og er min oldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Roghell

Takk til deg også for informasjon om slekt i Brønnøy og Herøy(M&R). Hans og Maren fikk en gutt 01. juli 1891 som fikk samme navn som førstefødte - Edvard Berg. Han døde 16. okt 1891. Maren Hind Eriksdtr og min oldefar var forøvrig søskenbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.