Gå til innhold
Arkivverket

[#76894] Frantz Knudsen Haaning f. rundt 1755-hvem er far?


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Frantz Haaning f.ca. 1755, står oppført i 1801-tell som g.m. Cecilia Oline Salling. Dvs hun er der oppført som fru Haaning,men ved å søke på 'Pilotsøk' på FS framkom både mellomnavn og etternavn. Likeledes at de skulle ha giftet seg 23.9.1786 i Oslo. Nå er det ikke så mange kirker i Oslo som har start fra det årstallet, så det var rimelig enkelt å konstatere at de ikke var å finne i noen av dem. Da er spørsmålet: Er det noen som har andre tilganger og som kan hjelpe meg å finne faren til Frantz. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Foreldre er Knud Larsen Haaning og Karen Christensdatter på Grønland i Aker. Cicel Olene Salling ble født i Holmestrand, foreldre Morthen Salling og Karen Halvorsdatter Lie (i begges 2. ekteskap.). Cicel var første gang gift med Morten Klem, Frantz ble gift en 2. gang med Birthe Gulbrandsdatter (også hennes 2. ekteskap.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Tusen takk begge to!! Da er Frantz bror til Christen Knudsen omtalt i innlegg nr. 76311. Det var egentlig det jeg håpet på - supert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Jeg forsøker å kartlegge hvorvidt de som har navnet Haaning/Honning hører til samme famile. Selv stammer jeg fra Lauritz (Lars) Haaning/Honning1736-1814 og Elen Cecilie Debes. Jeg ser at det er en Lars Haaning som er Caut. ved vielsen til Frantz og Cecilia. Likedan er det en Christen Larsen som er fadder i dåpen til Christen Knudsen i 1754. Slik jeg ser det (uten å ha noe bevis for det) er det ingen ting i veien for at bødtker Knud Larsen Haaning (far til Christen og Frantz)og Christen Larsen Haaning(far til Lars Haaning) er brødre.Det som gjenstår er å finne holdepunkter for at det er slik. Dersom noen har noe som kan hjelpe - den ene eller andre veien, er jeg takknemlig for innspill. På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.