Gå til innhold
Arkivverket

[#76918] Laurentius Pettersen f.13 aug 1862 Drangedal G. Anna Olava Kathinka Olsdtr.


Gjest Christian Fredrik Johan Waage
 Del

Recommended Posts

Gjest Christian Fredrik Johan Waage

Kom over denne diskusjonen som var for noen år siden ( nr 16084) om Alting. Det nevnes en Lars Pettersen Alting som jeg tror er bror til min tippoldefar Laurentius Pettersen. Ved fanteregisteret for Drangedal 1865 står det oppført at Petter Alting g.med Anne Henriksdtr. har flere barn deriblant Laurentius og Lars sok også kanskje er tvillinger siden de begge står oppført som f.1862 ( får ikke til dette med linker så vi får la det være...) Om det er noen som vet noe om Petter og Anne, blir jeg veldig gladPå forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Fredrik Johan Waage

...tror kanskje at faren heter Petter Olsen Alting og moren heter Anne Henerikke Olsdatter Brun..All hjelp er god hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kjenner IKKE til dette paret,men fant disse barna på FS.Foreldrene heter Petter Olsen Alting og Anne Henerikke Olsdatter Brun. Jan Pettersen Alting,1842: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=100421376277&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeOle Pettersen Alting,1845: LenkeKaren Helene Petersdatter Alting,1849: LenkeAnna Petrea Petersdatter Alting,7 feb 1851: LenkeOlaus Pettersen Alting,22 mars 1854: LenkeOlava Petersdatter Alting,22 mars 1855: LenkeEven Pettersen Alting,omkring 1860: LenkeLars Pettersen Alting,født 1863,død 1929: LenkeLaurentius Pettersen Alting,13 aug 1864: LenkeLars Pettersen Alting,13 aug 1864,død 10 nov 1937: LenkeInger Toline Petersdatter Alting,omkring 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Fredrik Johan Waage

Hei Ann-Mary.Dette var flott. Har kikket litt på det tidligere, men vært usikker på om det er rette opphav. Har vært i kontakt med andre i familien min som har forsket på denne siden av slekten min og de kan bekrefte at dette er riktig.Så takk skal du ha for at du har tatt deg tid til å skrive så mye og funnet ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.