Gå til innhold
Arkivverket

[#76944] Jakob Olsen f. 1853 i Nittedal?


Gjest Leif Heimlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Heimlund

Lurer på om noen kan hjelpe meg her. Min tippoldefar Jakob Olsen giftet seg med Lovise Christiansdatter 25 Oktober 1890 i Vardal. ved Vielsen er han oppgitt å være født i Nittedal i 1853, og konfirmert samme sted i 1867. Problemet er at jeg finner han ikke i kirkebøkene over Nittedal, heller ikke i 1865 FT i Nittedal eller. kilde her er nedtegnelser fra Gjøvik og Toten Slektshistorielag - Viede i Vardal, Hunn og Gjøvik 1878-93lenke hit; LenkeHåper noen kan hjelpe meg her, på forhånd takk:)MVH Leif Heimlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Det er en Jacob født her, klarer ikke å lese lenken din til vielsen i Vardal så jeg ser ikke om oppgitt far er den samme. Kildeinformasjon: Akershus fylke, Nittedal, Ministerialbok nr. 5 (1850-1862), Fødte og døpte 1854, side 20. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=544&idx_id=544&uid=ny&idx_side=-25>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Heimlund

Heisann tusen takk for hjelpen så langt:) det er riktig familie du har funnet på Skytta, alle barna stemmer (så langt) de fikk 2 til etter 1900 min oldefar i 1902 og en bror til i 1906. i vielsen er hans far oppgitt å hete Ole Olsen.Protokoll: A 8 Side: 288 Nr: 07 År: 1890 Kirke: Vardal, Gjøvik Sogn Vielsesdato: 25.10.1890 Brudgom fornavn: Jakob Brudgom farsnavn: Olsen Brudgom slektsnavn: Sodstad Brudgom bosted: Brudgom yrke/stand: Arbeider ved Gj. Cellulosefabrik Brudgom sivilstand: Brudgom fødested: Nittedal Brudgom alder: Brudgom født: ..1853 Brudgom ekteskap nr: 2 Brudgom altergang: Nittedal Brudgom konfirmert dato: ..1867 Brudgom far: Ind. Ole Olsen Brud fornavn: Lovise Brud farsnavn: Kristiansdatter Brud slektsnavn: Brud bosted: Brud fødested: Gjøvik Brud alder: Brud født: ..1866 Brud ekteskap nr: 1 Brud far: Kristian Petersen Merknader: K: Attest fra Lensmanden i V.-Toten. Forlover 1: Mann N. Olsen Forlover 2: Mann Kristian Petersen 1 lysning dato: 27.07.1890 2 lysning dato: 03.08.1890 3 lysning dato: 10.08.1890 Lysningsforlanger: dette er iallefall vielsen slik den er nedtegnet vet ikke om farens farsnavn kan være feil da, ser og at han oppgitt Sodstad som slektsnavn. Sodstad er jo på Toten mener jeg å huske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.