Gå til innhold
Arkivverket

[#76946] Osmund aagesen Vikedal


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Trenger lit proff hjelp igjen. Kan noen være snill å hjelpe meg og finne Osmund Aagesens kones navn og fødested?Osmund giftet seg 10 Nov.1868 i Vikedal.Jeg har funnet vielsen,men jeg klarer ikke tyde navnet på kona.Det ser ut som det står Guroa Andersdr.Egeland/Lindaas,men jeg er ikke sikker.Klarer ikke tyde navnet på far hennes heller.Ser ut som det står Anders Eriksen?Har funnet barna deres,og der står det både Gurine,Guro og Guroa.Håper noen kan hjelpe meg og finne ut navnet hennes,navnet til far hennes,og hvor hun/de kom fra.På forhånd mange takk!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er lenken til kirkeboksiden Permanent sidelenke: Lenke Mener det står Guraa Andresdtr.Egeland.(Guraa var et vanlig navn i Vikedal på denne tiden) Om det er Lindaas er jeg mer usikker på. Faren heter Andres (det samme som Anders) Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Gomorgen Johan A,og takk for hjelp!! Har lett overalt,men finner de ikke.Det finnes jo en plass som heter Egeland ved Kvinesdal vet jeg,men jeg fant ingen der heller.Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Klepp

Anders Eriksen fra Egeland i Moster gifter seg som enkemann 26 sep. 1852 med Malene Johnsdatter. Anders Eriksen er født ca. 1805 og faren er Erik Andersen Ege. (Egeland?). Nederst. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Utrolig snilt av dere å hjelpe meg!! mange millioner takk skal dere ha!!!!!!!!!!1 Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er giftermålet til Anders Eriksson og Kari Larsdtr. på Stødle i Etne 12.7.1829 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8784&idx_id=8784&uid=ny&idx_side=-136 >Lenke Kari er datter av Lars Halvardson 1758-1811 og Guro Johannesdtr.1761-1828 på Auestad i Stødle, Etne. Kari Larsdtr. Konf. 1811 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Dere er helt suverene til og finne fram!!! Helt utrolig!! Jeg ser helt klart at jeg har masse og lære,men det kommer vel etterhvert.Tusen hjertelig takk igjen for den fantastiske hjelpen dere gir!!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Klepp

Denne enkemannen Hans Olsen gifter seg for 3. gang 3 mai 1795 med Brithe Knudsdatter. I folketellingen 1801 finn vi Mette Hansdatter hos faren. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.