Gå til innhold
Arkivverket

[#76952] Når døde Matilda Marie Pettersen , født Dal eller Dahl i Trondheim.


Gjest Kjell Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Johannessen

For å finne skiftet etter Matilda Marie Pettersen trenger jeg å finne ut når hun døde. I Bergens Adressebok 1924 - 1925 finner jeg henne som enke. Bolig: Pettersens Hus, Lille Solheim. Lille Solheim hører nok under Årstad Kirke. Hun var gift med August Hilmar Pettersen som døde 1918. Håper noen klarer å finne når hun døde eller skiftet etter henne i håp om at der står noe om sønnen hennes som flyttet til Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Du kan jo prøva denne, det er jo fleire å velja mellom, men dette er kanskje det beste alternativet?Lenkelag eit spørsmål inne på arkivforum der du legg ved lenka, og spør om oppslag i skiftet etter denne dama.Lukke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Takk skal du ha Mariann. Jeg tror du har funnet rette damen. Men, hvordan legger jeg ved lenken. Jeg vet at dette er forklart flere ganger i Brukerforum, men jeg finner det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Klikk på adressefeltet øverst (der det står http osv), slik at det blir blått, så klikkar du på Ctrl og c, då kopierar du det feltet.Så finn du staden du vil leggja det inn, då klikkar du på Ctrl og v, då er det blitt ei lenke :-)Du kan jo gjera eit forsøk innpå her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

PS:du kan jo sjølvsagt skriva dato og namn på dama inn i det nye temaet, det går nok fint det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

en liten ps: vil du legge inn en skannet kirkebokside, går du inn på 'Bildeinformasjon' som du finner på den blå linjen over kirkeboksiden du er inne på; dette er linjen 'Brukarvalg'. Inne på 'Bildeinformasjon' velger du 'Øverst', da får du fram rette http'er. Merk linken og bruk så Ctrl c for kopiering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.