Gå til innhold
Arkivverket

[#76968] Hvem er overrets. sagfører Stang i lenken? Hva med hans familie?


Gjest Aslak Smedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Aslak Smedal

Min farmor Eleonore Stang 1895-1981 og hennes søster Alethe Wilhelmine Sejersted Stang 1893-1984 var pleiebørn hos overrets sagfører Stang. Det jeg lurer på om det er noen der ute som kan gi meg litt mer bakgrunnsinformasjon om Stang? Alethe og Eleonore hadde også en søster til som het Ragnhild Wergeland Stang f 1897 gift md Julius Fredrik Arenfeldt f. 1901. To av disse vokste opp et sted i Sverige. Vet noen om det? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

På Gravminner finner jeg at din farmor er født 17. mars 1895. Det er mange bøker å lete i i Oslo. Har du navnet på moren hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Smedal

Hei VigdisDet kan virke som om det er sorenskriver Axel Peterson de bor hos, men er det ikke rart at det står oppført at de forsøges av overrettsagfører Stang? Hilsen Aslak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Du finner mye mer om familien om søskene til din farmor i boken 'Den fredrikshaldske slekt Stang', av Thomas og Ulrich Stang, 1959...Kan si at Ragnhild vokste opp på Rydsgård i Skåne hos Wilhelm Westrup og Gudrun f. Juel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Da har du oldemor og tippoldemor her LenkeOldemoren din Alethe Wilhelmine Sejersted er sammen med barna på Evje i 1900. De bor som pleiebarn hos slekt men det er vel naturlig at faren støtter også økonomisk. Det spørs om dette ikke er etterkommere etter statsråd Fredrik Stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Her har du Halvor Stangs foreldre og Jacob Stang finner du opplysninger om på Stortinget og på en Kongsvingerside Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.