Gå til innhold
Arkivverket

[#76969] Tilgang til adressebok for Oslo i 20-30 årene? Navnet Young.


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Søker informasjoner om det finnes personer og/eller firma ved navn Young tilbake i 1920 og 1930 årene i Oslo eller Drammen.Har noen tilbang til adressebøker?Takknemlig for eventuell hjelp.Vennlig hilsen Lill Juelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Vet ikke om dette kan være noe? Fra hvem er hvem i næringslivet 1939:Trygve Young, tekstilagent (Trygve Young, Rådhusg.25, Oslo), f.1-6-1881 i Oslo. St., veveskole, 5 års forr.messig utd. Tyskland og England. 5 år form. Import og export-Agenters Foren. 1929-34, pres. Norges Sportsskytter-Forbund 1930-33 og siden 1937, mangeårig medl. Oslo Børs og flere av dens kom. Norsk, dansk, finsk og svensk skytterlags hedestegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Takk skal du ha. Jeg er interessert i å finne alt med navnet Young, spesielt i Oslo i denne perioden. Lj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Takk skal du ha. Jeg er interessert i å finne alt med navnet Young, spesielt i Oslo i denne perioden. Lj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

I hvem er hvem 1930 er omtalt en Sverre Young, grosserer, Oslo, f.21-12-1876 i Ø.Aker, sønn av gårdbruker Nils Young (1835-98) og Karen Amalie Tveter. Gift 1905 med Hildur Olsen, f.1881, dtr. av konsul i Bergen Ernst Olsen og Marie Willmann.Eks. Oslo Handelsgym. 1896, ans. hos Gunerius Pettersen 1896-98, ans. ved veveri i Gera, Tyskl. samt vevfagsk. 1898-1900. Egen forr. i Oslo siden 1901. Styremedl. i A/S Bergans Meis og Rygsæk, ordf. i Hvalfangerselsk. Polaris' repr.skap, medl. av styret i Oslo Kunstfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Det er en Hans Helmer Young i Kirkevn 79 i 1925 Se foreldre til pike nr 6 Kildeinformasjon: Oslo fylke, Fagerborg, Fødselsregister nr. 1 (1916-1925), Fødte og døpte 1925, side 191. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Takk for disse innspillene. !.: De som er nevnt her, Trygve, Sverre og Hans Helmer Young, kjenner noen til om de er etterkommere av - eller beslektet med Jørgen Young fra Vinger (som Youngstorget er oppkalt etter?). 2.:Finnes etterkommerne hans nedtegnet noe sted? 3.: Hvordan kan jeg finne alle næringsdrivende i det nevnte tidsrommet(1920-1935), noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Anne Munthe Lund

Jeg arbeidet hos Savabini i slutten av 1960 årene. Savabini var gift med datter til Sverre Young og eide da firmaene Sverre Young Radio og Sverre Young Tekstil samt Savabini Teknisk og Savabini Shipping. Firmaene holdt til i 2. etg. på hjørnet av Prinsensgt./Øvre Slottsgt. De hadde to voksne barn, Maria og en gutt som jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Hei, Berit Anne. Hjertelig takk for input. Da ser det ut til at Sverre og Trygve er brødre og oppvokst på Teisen. Karen er mor. Men hvem er far...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Tusen hjertelig takk, Carsten. Det var også en Niels Olaus, men det var vel en generasjon tidligere? Har du forsket mye på denne slekten? Jeg har samlet endel, men skulle gjerne hatt noen til å ev korrigere. I så fall kunne det vært fint om du kontaktet meg på lill.juelsen@c2i.net.Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.