Gå til innhold
Arkivverket

[#77013] John Hansen Rustbakken f. 18.3.1875 fra Rustbakken, vågå, oppland


Gjest Unni Holt
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Holt

Min Oldefar, f. 18.3.1875, i Hedalen vågå, Kom fra gården Rustbakken. arbeidet som jernbanearbeider venstreombygging i oslo 1923, Gift på Brandbu med Anna Martha Pettersen f. 30.12.1880. Vielse 3.5.1900 på Brandbu. Flyttet til Oslo, uvisst når. Bodde bl.a. Agathe Grøndahlsgt. til 1952, Dælengt.31, St. Halvardsgt.9 Far Hans Torgersen, jeg kommer ikke videre. Veldig takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Pedersdatter f. 30/12 1880. Bålerudeie, dpt. 6/2-1881 Brandbu. Foreldre: Peder Laurits Pedersen og Kari Olsdatter. Jon Hansen f. 18/3-1875 Præstegaardseie døpt 2/5-1875 Hedalen Foreldre: Hans Torgersen og Anne Nielsdatter.. gift 21/7-1867 Hedalen. Han f. uekte 1841, hun f. uekte 1843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Foreldre og søsken til John og John selv finner vi i FT 1875 for Sel (Heidal). Hans Torgersen f 1841 er gift tjener på Prestegaarden nordre. Anne Nielsdatter, gift, og barna bor på Rustbakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Såvidt jeg har kommet til, var Hans Torgersen og min bestefar Iver Olsen Brænden søskenbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Holt

Hei!Er det noen som ser hva det står her? Det er Torger nederst på høyre side,nederstBrukervalg: Bildestørrelse: Bildeinformasjon: Vis sidehode: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Vågå, Ministerialbok nr. 2 (1810-1815), Fødte og døpte 1815, side 48-49. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu
Lenke Junii 4de - 2den S. e. Tr. Prædiken i Hedalen Kirke. Døbt Hans Syversen og H. Anne Torgers Datter AasengEies Søn. F. Ole og Østen Jakobssønner Aaseng, Ener Jonssen st. Kari Aaseng, Barbro Jakobsdatter sammesteds.Torger f. 26de Maji. L. Aaseng.Konen indledet d. 2den Julii.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Men er det ikke Torger Hansen født 1813 vi leter etter ? (Rustbakken = Prestgaardseie). Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Holt

Jepp, men jeg leter etter alle torger, men jeg ser ikke hva som står, deler av kirkebøkene er uleselige,derfor er det fint å få hjelp, da utelukker jeg han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Beskjed til Unni: Syver Andersen som jeg har fått bekreftelser på, er etter alle solemerker far til Marit Syversdtr (Rustbakken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.