Gå til innhold
Arkivverket

[#77014] Forkortelser på kirkesogn i Bergen


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Linde-Nielsen

Jeg er ikke kjent med de ulike kirkesogne i ny eller historisk tid, men tenkte kanskje dette kan være en liten hjelp Lenke Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

PA ble brukt om begravelsesinnføring i 1897 der den døde bodde i Skuteviken (Sandviken, men det er jo ikke Sandviken sogn eller kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Nei, jeg vet ikke - men kan det kanskje stå for St. Paul? (Katolsk-apostolisk menighet).Kjenner du til om avdøde var dissenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Sunde

Jeg fant noen personer som iflg 'Vigde i Bergen 1816 - 1911 var viet 1835 i AA sogn.I listen over scannede kirkebøker fra Bergen finnes det tilsynelatende ingen slike fra Årstad før 1886 - men vielsen var å finne i kirkebøkene for St. Jørgens hospital.Det burde vel egentlig ha fremgått av listen at Årstad i etellerannet tidsrom lå under St. Jørgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Årstad sogn ble flyttet fra Fana til St. Jørgen i 1751, og lå under St. Jørgen til 1886, da Årstad ble eget prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

St. Paul hadde kirke fra gammel tid, men brant ned til grunnen i 1756. Kirkegården lå til Nykirken i den tid det er bevart kirkebøker fra, og det var 'fattige lik' fra Nykirkesoknet som ble gravlagt der.'Nye' St. Paul i Bergen er kirke for den katolske menigheten, og den er bygd i 1876.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.