Gå til innhold
Arkivverket

[#77031] Johan W Johannesen Sverige


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Kan noen være snill å hjelpe meg og finne foreldre og søsken til Johan Wilhelm Johannesen.Han ble født 1868/1869 i Skaraborgs Læn i Sverige.Hans far het Johannes Nilsson.Han flytta til Norge i 1898,og giftet seg 6 Jan.1901 med Hella Annette Olsdatter fra Moholt i Vestfold.Hella Annette ble født 21 Jun.1878.Den 9 Jan.1902 meldte Johan Wilhelm og Hella Annette seg inn i Evangelisk Luthersk Frimenighet på Hof.Hva som skjedde med Johan W vet jeg ikke,men Hella Annette døde av en leversykdom 25 Aug.1908.Har prøvd og finne Johan W,hans søsken og foreldre,men uten å lykkes.Håper noen kan hjelpe meg.På forhånd mange takk!!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei. Jeg har funnet en men er usikker på om det er korrekt person ut fra de info du gir.Det emigrerer en Johan Wilhlem Johannesson f 4/9-1869 Tengene, Skaraborg. Han utvandrer den 28/12-1900 fra Anestorp, Längnum i Skaraborg og til Norge. Står ikke noe om hvor i Norge.Usikkerheten min ligger i utvandringsdatoen som bare er noen få dager før vielsesdagen her i Norge. Men, så kommer det jo an på om han faktisk flyttet den dato eller om han flyttet før og bare meldte flytting den d28/12-1900.Når jeg så sjekker i husforhør for først og fremst å finne ut hva foreldrene heter, så kan dette stemme.Foreldrene heter Johannes Nilsson og Katarina Magnusdotter. Tar på navnene på søsken også (i tilfelle oppkalling /navner du gjenkjenner): Matilda Kristina, Ida Sofia og Anna Maria. Det kan jo være fler, men det var de som stod oppført i det husforhør jeg så i.Dette er jo veldig overfladisk info og kun ment for å høre din mening om familien. Det er selvfølgelig mer å finne om denne familien, men jeg ville først høre din mening her.Så et spørsmål. I Vestfold er ikke lokalkunnskapen på topp. Hvor finner jeg Moholt ?Hilsen Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Mange tusen takk for hjelpen Anne Lene!!! Beklager,jeg burde jo skrevet hvor Moholt var.Det er en gård på Vassås i Hof i Vestfold.Ellers ser det ut som du har truffet blink.Fantastisk!!!Tusen takk igjen!!!Sier også tusen takk til alle de opplys.du har om fam.Kjenner også igjen flere navn.Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Du har garantert funnet rett fam.Anne Lene.I Ministerialbok Hof-Vassås 1878-1907 står innflyttinga hans,og det er blitt skrevet ut en attest 28 Des.1900. Skulle gjerne lagt inn en lenke,men jeg får det ikke helt til enda.Tusen takk igjen for at du hjelper meg Anne Lene!!!Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Så fint at du gjenkjente ting her, det var det jeg håpet på. Da tar jeg en sjans på at dette er riktig og går litt videre.Johan Wilhlem blir født den 4/9-1869 og døpt dagen etter i Tengene i Skaraborg län. Foreldrene: Johannes Nilsson og hustru Katrina Magnusdotter på Storegård.Går jeg litt videre i husforhørene så er familien slik:Torpare Johannes Nilsson f 27/9-1841 Tengenehustru katrina Magnusdotter f 14/7-40 Malma. De ble gift 14/11-65.Barn: Johan Alfred(tvilling) f 3/12-65, død 4/12 TengeneCarl 3/12-65, død samme dag. TengeneMathilda Christina 13/3-67 i TengeneJohan Wilhelm 4/9-69 TengeneAnna Maria 20/4-73 TengeneIda Sofia 20/4-73 Tengene. Død i 1875Emma 6/2-76 TengeneSelma Charlotta 3/9-78 LängnumIda Sofia 26/9-81 LängnumDe bodde på Storegården i Tengene frem til de i 1877 flyttet til Längnum og da til plassen Annestorp, hvor de ble boende i den tid jeg har sett etter dem i husforhør. Rundt 1880/1890 flyttet jo en del av barna ut, jeg har så langt ikke fulgt de videre i husforhør.I 1900 tellingen bor arbetaren Johannes Nilsson og Katrina Magnusdotter fortsatt på Anestorp. På samme plass bor også deres datter Mathilda Christina med sin oägta son f 1894 Längnum.Datteren Emma Johannesdotter f 1876 finner jeg også i 1900 tellingen hun er gift og bor på plassen Granbacken i Sparløsa. Hennes mann er: brukaren Viktor Bjørk f 1873 Sparløsa. De har barna: Henrik Rickard f 1897 og Elsa Naemi Viktoria f 1900. Begge barna født i Sparløsa.Til slutt finner jeg i 1900 tellingen også datteren Ida Sofia f 1881. Hun bor på plassen Tomten i Flo og er ogift piga.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Mange millioner takk Anne Lene!!!!!!!!!!! Har prøvd og finne slekt på Genline,men jeg får det ikke til.Når jeg trykker på forsamlinger så kommer det ingenting,så det må jo være noe jeg gjør feil?Jeg følger forklaringen,men det hjelper ikke.Tror nok sønn min har rett når han sier at jeg lever i 1963 når det gjelder data.Hehe. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg kan gjerne hjelpe deg så du kommer inn på genline og finner det du søker. Da kan du vel sende meg en mail: alenehagen@hotmail.com så kan du evt da få mitt telefonnummer. Om du først har genlie så er det vel moro å se dette selv. Nå er ikke det jeg har funnet frem fra Genline, det er fra Svar, men du finner nok de samme husforhørene osv på genline.Tar du kontakt med meg nå om ikke så lenge, så er jo det fint. Jeg skal nemlig bort om en stund og blir borte resten av dagen. Men vi får det nok til før det om du leser dette ganske snart.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hm har ikke fått noe mail enda. Får se. Evt logger du deg på genline og ringer meg når du har gjort det. Tlf 90893808/69254473Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Jeg opplevde det samme. Fikk logget på, men fikk ikke opp noen forsamlinger. Grunnen var i mitt tilfelle at abb. hadde utløpt uten at jeg hadde registrert det. Har du sjekket utløpsdato? Hvis du er ny så send dem en mail. Kan hende de ikke har registrert din betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.