Gå til innhold
Arkivverket

[#77034] Mer om fam. Ursin - Michel, Bjørn og Anne ?


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Dette blir litt komplisert og er egentlig en liten oppnøsting av Michael Moums tråd om Bjørn Christensen Ursin [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=69673&sok=ursin&nr=11&antinnlegg=10&startnr=&antall=&spraak=#anker>Lenke og min egen Lenke Bakgrunnen for at jeg i det hele tatt begynte med dette var at jeg ønsket å finne ut av opphavet til Michel Ursin som av mange regnes som sønn til Bjørn Ursin, denne finner du her LenkeBjørn Christensen Ursin (BCU) er sønn av Christen Pedersen Basse (CPB) og antakelig Else Cathrine Jørgensdatter Grøver fra Holdøy i Hadsel. CPB var sønn av Peder Christensen og Annichen Nielsdatter Basse (datter av Niels Basse på Ramberg).Det er interessant at BCU kaller seg Ursin. Nils Basse (Lenke) var antakelig gift med Sophie Bjørnsdatter. Vi vet ikke hvem hun var gift med, men vi vet hun er enke i 1748 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.