Gå til innhold
Arkivverket

[#77035] Adressebok Oslo Murer Edvard Johanson fra Stokhom Sverige ca 1885-6


Gjest Unni Holt
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Holt

Skulle så gjerne ha funnet denne personen, som er far til Albert Edvardsen f.2.9.1886, døpt 19.9.1886 i Mo kirke i Nord-Odal, Hedmark fylke. Edvard oppga at han bodde i Kristiania, han arbeidet i odalen en liten periode, kanskje jernbanen i 1885-86. Adresse vites ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hei Unni! Dette er desverre helt håplöst om du ikke har noe mer om murer Edvard Johansson(slik skrives navnet i Sverige)Han er sikkert födt i Stockholm? Men uten födselsdato kan du ikke lete i Sverige heller, da dette er et vanlig navn der. Lykke til. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Holt

ja, jeg tror også det! Men jeg skulle så gjerne ha funnet det ut! Takk for svaret! Jeg har søkt i 10 år, og tror vel aldri jeg finner svaret. Med hilsen fra Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Det enda er å finne ham som innvandrer fra året för hans sönn ble födt fra Sverige.Det kom mange innvandrer fra Sverige da det var dårlig med arbeide i Sverige.Kanskje noen andre har kan hjelpe med disse som kom fra 1885 og litt för det, til Christiania? Vet at det var en liste som vi fant i Eidsvoll, men til Christiania er vel kanskje verre? Lykke til! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn kirkeboksiden for dåpen til Albert i Mo kirke her, nr. 18 : LenkeOslo Byarkiv har adressebøker , og du kan jo prøve med en mail dit, eller kan kan hende noen fra Oslo kan gjøre oppslag for deg?Kan lete litt i digitale kilder.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lurer på om dette er Albert hos mor og bestemor i 1900? LenkeJeg finner en svensk murer med ved navn Wdvard Johansson fra Sveige i Tønsberg , Vestfold i 1900, men det et et ganske vanlig navn, så om det er rett mann, vites ikke.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg glemte lenken til Edvard Joh. i Tønsberg 1900. Ser at jeg har skrevet fornavnet feil i forrige innlegg. ;-) litt tidlig på morgenen muligens? LenkeHan kan jo ha flyttet fra Kristiania i 1900-tellingen, og det blir vel som å lete etter 'nåla i høystakken'!God påske, begge to. Jeg reiser til Sverige i påsken, Wenche :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Holt

Hei!Her var det mange gode forslag, jeg prøver alle!!! Jeg tror nok at denne Edvard ikke var lenge i Norge! Anne reiste til Stocholm for å fortelle at hun var med barn, men møtte han og en annen kvinne, som også var gravid! Anne levde resten av sitt liv uten noen mann, bortsett fra sønnen, så det fikk store konsekvenser for henne.Tusen takk for all hjelp, ønsker dere en riktig god påske Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.