Gå til innhold
Arkivverket

[#77053] Bamble bygdebok bind 2


Gjest gunn nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest gunn nilsen

kan noen hjelpe meg med oppslag i bamble bygdebok,leter etter Henrik Henriksen på gården Lund Nenseth i Bamble Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

«Henrik Henriksen, f. 1814 på Bjørntvedt i Solum, d. 1892. Han ble g. m. Anne Marie Isachsdatter, Skaugen - øvre, f. 1815, d. 1903 - datter av Isach Olsen og Anne Lisbet Hansdatter, Skaugen. En sønn, Isach Andreas, f. 1850.Sønnen Isach Andreas Henriksen fortsatte. Han var gift to ganger - 1. gang m. Laurine Nilsdatter, Stilnestangen i Sannidal, f. ca. 1840, d. 1884. Barn: Nilette Marie, f. 1874, Hans 1877 og Nils i 1879. Gift 2. gang med Maren Severine Olsdatter, Bånnane, f. 1851 i Kilebygda - datter av Ole Olsen. - Deres barn: Gunda Marie Nilette, f. 1888 og Laura Andrea i 1890.»Nå har ikke jeg registrert andre Henrik Henriksen født i Solum på denne tida enn denne: (Lenke). Det er mye mulig at det er samme gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Faren til denne Henrik, Henrik Jensen finner du nok på på Fossum søndre i Gjerpen 1801: (Lenke). Han er som du ser født ca. 1793 og sønn av Jens Henrichsen og Marthe Jensdatter.Åvet Tollefsdatter vet jeg ingen ting om før hun dukker opp i Solum i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.