Gå til innhold
Arkivverket

[#77058] Tyde vigsel Borge i Østfold 1812


Gjest Håvard Skjelstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Skjelstad

Sliter litt her...Kan nr.9 være Hans Christiansen og Anne Pedersdatter?Er det i så fall noen som orker å 'ovesette' for meg så ville jeg vært svært takknemlig!Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Jeg klarte ikke hele teksten, men kanskje andre kan komplettere:No. 9 .... August...... allernaadigst... af 14. July.... sidst foregaaende.... fra prædikestolen copuleret Gaardmand og Enchemand Hans Christiansen Nordre Torp i Borge Kirke med sin udvalgte Brud Sigri Halvorsdatter Balterød. Deres cautionister var Jens Tolfsen Borge og Lars Nilsen Torp der indestaaer og caverer for i alle deele om nogen... skulle indløbe fra Pigen Ingebor Johannesdatter der i dag d. 6te August har indgaaet (?) et....... at modtage 80 daler (?) for den fornærmelse hun har lidt... Hans Chr. Torp. NB(?) den .... bestilling blev indlagte Copulat... tilligemed ..... beviis for 80 daler (?) at indbetale i morgen den 7de Aug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Skjelstad

Ojsan!Beklager så mye men da var nok innsatsen forgjeves for min del.Leter etter Hans Christiansen og Anne Pedersdatter. Sønnene Niels og Petter er begge døpt i Borge (hhv.1816 og 1818) så jeg leter meg bakover. Sliter litt med håndskrifta... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.