Gå til innhold
Arkivverket

[#77067] Bosted nu.


Gjest Anne-Grethe Syvertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Grethe Syvertsen

Jeg registrerer døpte. Ved noen av hjemmedåpene står nu bosted... Jeg tolker det slik at, nu ved stadfesting bor de på dette stedet, men da dåpen ble utført hadde de et annet bosted. Skal jeg skrive bare navnet på bostedet eller skal jeg skrive som det står i kilden eks: nu Strømsø.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

I dette tilfellet vil jeg overlate beslutningen til deg. Det ligger en opplysning i 'nu' (at de hadde et annet bosted rett før) som forsvinner hvis du ikke tar med 'nu'. Men jeg ser samtidig at det er tre ekstra tastetrykk for noe som gir veldig lite igjen, såfremt første bosted ikke står nevnt. De fleste vil være mest interessert i bostedet og bryr seg mindre om 'nu'.Så helt opp til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Røysland

Du kan jo også lage en merknad i tillegg, f.x.: Ang. Bosted: 'nu Strømsø' (hvis det ikke gjelder veldig mange tilfeller. Det kan være en nyttig opplysning for noen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Grethe Syvertsen

Jeg tenkte mest på om det ødela for brukerne om de søkte på eks: bustad begynner på: Strømsø. Var da redd for at de ikke fikk opp rett alternativ om jeg skrev nuu foran Strømsø. For det begynner på nu. Ser nå at jeg burde prøvd å søke på en allerede digitalisert hendelse, før jeg sendte inn spørsmålet. Jeg har nå prøvd og ser at om jeg søker: begynner med Strømsø så får jeg også opp alternativer: nu Strømsø.Da syntes jeg det er realt å føre inn som det står i kilden: nu Strømsø.Takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.