Gå til innhold
Arkivverket

[#77073] Hans Iversen (1732-1787) Kvæfjord - hans mors navn?


Gjest Leif Høybakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Høybakk

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med hvem som er Hans Iversen sin mor og gjerne en dokumentasjon på Hans Iversen også slik at jeg kan få bekreftet de opplysninger jeg har på disse.Det nærmerste sporet jeg har kommet et til Hans Iversen sitt barn Iver Hansen født 15 desember 1775 i Kvæfjord. LenkeHan er sønn av Hans Iversen og er 'barn av Elle' i Kvæfjord.Hans sin kone er Mette Thomasdatter født i 1736 i Vik i Kvæfjord.Hans sin far skal være Iver Jensen født i 1695 og kona til Iver (mor til Hans) har kanskje fornavn Barbro.Så hvis noen kan hjelpe meg med å finne dokumentasjonen på dette og det fulle navn på hvem som er Hans sin mor, så hadde jeg satt pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihvis du er fornøyd med Kvæfjordboken, så står det der om Hans Iversens foreldre og søsken s. 771 nr. 1611. Her er det som står der. 1. Generasjon1. Jens Eidisen, f. 1651, d. i Elde, Kvæfjord.Barn:2. i. Iver Jensen f. 1695. 2. Generasjon2. Iver Jensen, f. 1695 i Elde, Kvæfjord, d. 1776 i Elde, Kvæfjord. (1) Han giftet seg med Barbro Pedersdtr, d. 1759 i Elde, Kvæfjord. (2) Han giftet seg med Ingeborg Svensdtr.Barn med Barbro Pedersdtr:i. Maren Iversdtr, f. 1717 i Elde, Kvæfjord, d. 1783 i Kilbotn, Harstad, Troms. Hun giftet seg med John Mikkelsen, f. 1718 i Kilbotn, Harstad, Troms (sønn av Mikkel Madsen og Birgitte Justdtr), d. 1784 i Kilbotn, Harstad, Troms, yrke Fisker med mannskap.ii. Peder Iversen, f. i Elde, Kvæfjord.iii. Eidis Iversen, f. i Elde, Kvæfjord.iv. Ingeborg Iversdtr, f. i Elde, Kvæfjord.v. Karen Iversdtr, f. i Elde, Kvæfjord.vi. Hans Iversen, f. 172? i Elde, Kvæfjord, d. 1787 i Elde, Kvæfjord. Han giftet seg med Mette Thomasdtr, f. 1736 i Vik, Kvæfjord (datter av Thomas Jakobsen og Margrethe Andfinsdtr), d. 1801 i Elde, Kvæfjord.Barn med Ingeborg Svensdtr:vii. Barbro Iversdtr, f. 1761 i Elde, Kvæfjord, d. i Elde, Kvæfjord. Trolovelsedato 2den Juule Dag Vielsedato 1ste Søndag eftr Hel. 3 Kong. 1789. Gift jan 1789 i Kvæfjord kirke, med Thomas Pedersen, f. 1753, d. 1807 i Elde, Kvæfjord, gravlagt 5 S TRF 1807 i Kvæfjord kirkegård.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.