Gå til innhold
Arkivverket

[#77078] oppslag Norges bebyggelse, aust agder, Barbu


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hei.Siden bygdebok for Barbu ikke forefinnes, lurer jeg opå om det finnes opplysninger om følgende familie i Norges Bebyggelse:snekker Gustav Martinius Pedersen 1896-1967 og Anna Ingrid Othilie Olsen 1897-1987 ble gift i Barbu sommeren 1920, eldste barnet Gunnar Martinius fødes sommeren 1920. De har også barna Ingrid, Alf, Finn og Egil ( kanskje fler? men kirkebøker for fødte i barbu er ikke tilgjengelig lengre enn til 1922, så mer info finner jeg ikke der).Finnes noen av disse personene Pedersen i Barbu, Austre Moland eller deromkring i Norges Bebyggelse?Fint om en kan hjelpe med oppslag.mvhErling Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Så vidt jeg vet, finnes ikke Barbu i noen av bindene i bokverket Norges bebyggelse. Det skyldes at Barbu da var (og er) en bydel i Arendal - og byene er, som kjent, ikke med. Jeg skal for øvrig sjekke nabokommunene i bindet Aust-Agder, østre del. Øyestad kan også være et aktuelt sted å undersøke - men da må man slå opp i Aust-Agder, vestre del, og det bindet har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg har nå sjekket Austre Moland, Stokken, Hisøy og Tromøy i Norges bebyggelse - dessverre uten å finne noen av de personene du spør etter.Har du søkt etter noen av personene i gravstedsregisteret (DIS)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg finner hr og fru Pedersen gravlagt v Høgedalterrasse, og sønnen f. 1920 med konen Liv finner jeg grl på Vestre gravlund i Oslo. De øvrige barna mangler jeg fødselsdato på, dermed er det vanskelig å lete.Kan det være at jeg finner dem døpt i Arendal da? Jeg skal lete der for sikkerhets skyld!Vet du om det finnes noen kommunale folketellinger for Arendal/ Barbu, slik som det gjør for Kristiansand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det er hovedkirkegården i Arendal som ligger på Høgedal - og det kan jo absolutt tenkes at de er døpt i Trefoldighetskirken - eller de kan (som Jarl er inne på) ha vært dissentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg ser at både Gustav Martinius og Anna Ingrid er bosatt i det samme området når de gifter seg i 1920 - han i Torsbudalen og hun i Steinkleiva. Begge steder ligger i Barbu sogn - øst/nordøst for Langsævannet - dvs. den gangen i Arendal kommune - men også tett på grensen til daværende Austre Moland. Begge er imidlertid konfirmert i Trefoldighetskirken i Arendal (1911). Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

At jeg ikke finner flere enn Gunnar f. 1920 i barbu, skyldes vel at scannede bøker for døpte i barbu ikke går lenger enn til 1922...... ellers hadde kanskje flere kunne finnes der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Finner heller ikke Gunnar Martinius Pedersen f. 1920 konfirmert frem til 1934, antar at han vil finnes i 1935 i en av kirkebøkene, ventelig Barbu.... Fant heller ikke de andre barna døpt i Arendal, ventelig er de døpt i barbu.Kanskje jeg får sjekke i original bok ved Statsarkivet i Krs en gang jeg er der, om bøkene finnes innlevrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.