Gå til innhold
Arkivverket

[#77079] Jakob Ottesen


Gjest Mona Nygaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Nygaard

HeiNoen som har noen tips om hvor jeg kan finne min oldefar Jakob Ottesen?Alf Nygaard er min farfar, og jeg prøver å finne hans far.Når jeg søker på bare Jakob Ottesen i folketellingene så kommer det ikke opp noen som stemmer. Jeg aner ingenting om ham, Heller ikke om han er fra Bergen. Rykter sier at han flyttet til Sotra etter at farfar Alf Nygaard var født. Link til Alf Nygaards dåp Lenke =ny&idx_side=-36mvh Mona Nygaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Nygaard

Jakob Ottesen var født i 1892. Det er det eneste årstallet vi har å gå ut fra. Vet ikke om det hjelper noe særlig. Men siden farfar Alf Nygaard er født i 07.04.1914, så må jo Jakob sikkert ha vært i Bergen før 1914. Kansje han kommer fra et annet sted i landet?Mvh Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Den eneste jeg finner i FT 1900 som passer i alder er en Jakob i Flatanger i Nord Trøndelag. Men om det er han er det ikke godt å si. Lenke Denne Jakob heter Jakob Sigvart i flg. kirkeboka og er f. 11.3.1891. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I adressebok for Bergen 1924-25 er det en Jacob Ottesen som var skomakersvend og som var bosatt i Bispenggata 19 i Bergen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Nygaard

Tusen takk for at du hjelper meg, Johan Arthur :)Kansje det er den rette Jacob Ottesen? Men kan du se i den linken min lenger oppe om han har et navn før Jakob? Jeg klarer ikke tyde det, kan det være en forkortelse for noe?Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det står handelsbetjent og ugift Jakob Ottesen. Litt bedre å lese det i denne kirkeboken. Permanent sidelenke: Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Nygaard

Der klarte jeg å lese det også ;) Jeg har funnet ut at Klosterhaugen der han er bosatt når farfar blir født, kansje er på Nordnes i Bergen, uten at det hjelper noe særlig.Mvh Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Nygaard

Jeg finner en Jakob Ottesen i Sogn og Fjordane som er født i 1895, men kan de ha bommet med tre år? hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Nygaard

Da er det nok sikkert ikke han, nei. Kansje det er han fra Flatanger da? Kansje han reiste til Bergen.Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.