Gå til innhold
Arkivverket

[#77081] Hjelp med å finne ekteskap og fødsler i Oslo


Gjest Harald Flaten
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Flaten

Gjertrud Olsd. Myhre, f. 25/11-1877 i Vang i Valdres giftet seg omkring 1912 (tror jeg) i Oslo (tror jeg) med Amund Helgesen Flaten, f. 28/1-1876 i Vang i Valdres.De fikk en sønn, Harald Wangensteen Flaten, f. 31/8-1912, død 17/4-1940 (iflg. gravstenen på V. Aker kirke i Oslo). Jeg skulle gjerne finne dette i kirkebøkene.Det går rykter om at Harald giftet seg med en Astrid. Det må i så fall ha vært i løpet av 30-årene. Er slike opplysninger tilgjengelige?Gjertrud og Amund fikk en sønn, Olav Wangensteen Flaten, f. 7/1-1917 i Oslo (tror jeg). Kan denne fødselen finnes noe sted?Gjertrud bodde i John Collets Allé 40, Ullevål Hageby, Oslo, men jeg vet ikke når hun flyttet dit.Håper på hjelp.Harald Flaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Er ikke dette slekten til Lars Ove Wangensteen her i forumet??? Han har jo om hele sin slekt på nettet! Lykke til.Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Jeg takker for innspillene.(4) Jo, Harald og Olav Wangensteen Flaten er i slekt med Lars Ove Wangensteen, men ganske langt unna, nemlig ottemenninger. Jeg finner nok ikke de opplysningene jeg er ute etter hos Lars Ove.(5) Heller ikke denne lenken er til hjelp.Er det andre forslag til hva jeg kan gjøre?Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Se lysning i Frogner,innfnr.186 Kildeinformasjon: Oslo fylke, Frogner, Lysningsprotokoll nr. 9 (1938-1945), Lysninger 1939, side 26. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Harald er døpt i Frogner Kildeinformasjon: Oslo fylke, Frogner, Ministerialbok nr. Fa 0002 (1897-1917), Fødte og døpte 1912, side 205. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Hei Solveig.Nå ble jeg glad!!! Hvordan i all verden fant du på å lete i Frogner?Nå spørs det om Harald fikk giftet seg før han døde?Jeg lurer også på hva det egentlig står nederst i kolonne 11 i lysningsprotokollen for Harald og Alfhild LenkeDet ser ut som noe i retning av 'Viet i henh. til § 18, av 18/9 til vigen 29/9'Kan det bety at de ble gift spesielt raskt, kanskje allerede 29/9?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Jeg tror det står: 'Disp. i henh. til § 18, av 18/9 til vigsel 29/9'. Jeg vet ikke hva den nevnte paragraf 18 sier, men det kan være det hastet med vielsen. Ta kontakt med menighetskontoret og spør om et oppslag på viede 29.09.1939 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Hei Bjørg, Jeg skal prøve menighetskontoret på mandag. De hadde nok tatt påskeferie litt tidlig i dag.Det ser ut til at lenken i (9) ikke virker, så jeg prøver igjen. LenkeEr det noen som kan finne giftemålet til Gjertrud og Amund (1) tro?Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.