Gå til innhold
Arkivverket

[#77095] 'Alle' Bratt-debatter på DA og DIS samlet i en søkbar bok på 587 sider


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg har etter beste evne funnet de debattene som er Bratt-relatert her på BF og på DIS slektsforum. Disse har jeg nå samlet i en søkbar E-bok.På denne måten blir det mye lettere å navigere seg fram til akkurat den personen dere er på jakt etter (det er bare å søke, men ta hensyn til at navnet kan ha blitt skrevet på forskjellige måter), og dere vil spare mye tid.Boken finner dere her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Lars Ove, Kjempebra at du har lagt sammen dette. Men jeg er klønete til å navigere, samme om det er dra-mus eller rulle-mus. Det går litt for sidelengst for meg, foreløbig. Nei, jeg kommer ikke dit jeg vil. Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Finn (4)Det er søkefelt oppe til høyre. Skriv et ord (minst 3 tegn) og trykk 'enter'.Da vil det komme opp et felt til venstre med søkeresulater, og da er det bare å trykke på en av de så blar boken seg fra automatisk og søkeordet blir markert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Kjempeflott! Dette kan bli svært nyttig. Noe slikt hadde vært fint også for ymse andre slekter, men dette får vi eventuelt komme tilbake til.Tusen hjertelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Jeg får ikke frem det lille hvite søkerfeltet med forstørrelseglasset øverst til høyre på farget grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hans PetterDa må det være skjermen din, eller noe med innstillingene der. Jeg har testet på alle tre maskinene mine, og det fungerer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Arnfinn:Alle dine linker tror jeg er med i boken, pluss en del andre.Og nei; jeg kan ikke fange opp nye innlegg automatisk. Det er bakdelen, men jeg kan uten problemer oppdatere boken når det er nye temaer (og jeg oppdager de eller får tips om de), og jeg kan selvfølgelig reprodusere hele boken med jevne mellomrom. Da vil jeg få med nye innlegg.Men jeg vet ikke om denne boken kommer til å bli brukt, og om det er verdt tiden å fornye den. Det tar noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Dette er interessant, rent metodisk. Mange av oss har ønsket søkefunksjon på DA, men det er av ulike grunner ikke aktuelt. Her ser vi tegn til spor av eksterne 'portaler' som bidrar til å kompensere for dette. På den ene siden er jo søkbarhet i pdf'en veldig besnærende, men siden det konseptet krever manuell oppdatering med jevne/ujevne intervall, er jo Arnfinns inngang også svært interessant. Tilsvarende kunne man vel innad i DA også opprette slike breukerstytrte portaler som holder oss oppdatert på mylderet av ulike tråder om 'samme' tema....?Vi får se! God påske! - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg misforstår kanskje litt med vilje, men du får da f.eks. opp mange tråder/innlegg ved f.eks. å skrive inn Bratt i søkefeltet øverst her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jarl (18)Dette er selvfølgelig ikke en optimal løsning, men kanskje et hjelpemiddel for noe.I kveld har jeg oppdatert boken med to artikler jeg ikke hadde fått med meg, og det er sikkert flere. Men nå er boken på 620 sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

21- Jovisst kan du søke inni trådene her. Trykk ctrl pluss f, og det dukker opp et søkerfelt.Takk til Lars Ove for en fin e-bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Ja, på en side. Men ikke inne i trådene globalt. (Og jeg tar gladelig feil om noen kan vise at dette er mulig) - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

Jarl: Opps - da forstår jeg hva du mente! Ja, det hadde vært genialt hvis det var mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Rene Bratt-Koranen. Men hvor er starttrådene og videreføring av dem ? (Det blir fort mange tråder som greiner seg ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.