Gå til innhold
Arkivverket

[#77118] Oppslag i BB for Vik i Sogn


Gjest Torbjørn Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Hillersøy

Ynskjer info om:1) ekteparet Ole Gøe Hanson Sæby og Karen Monsdtr. truleg gift kring 1775. Ole var gjestgjevar på Sæbø. Dei fekk iallefall ei dotter Karen Christine (g. m. Jan Reutz).2) Karen vart gift 2. gong med Henrik Ludvigson Martens.Kva står det i BB om Karen og familien? Når døydde ho, når vart ho gift, born etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Hei Torbjørn.Det var visst ikkje så mange som hadde BB Vik her.Eg er litt usikker på om det er mora eller dattera du er på jakt etter, men reknar med at det er mora.I følge fylkesarkivet giftar Ole Sæbøe seg med Karen Christine Grytten den 24. januar 1781.I 5. juli 1792 giftar Karen Sæbøe seg med Hendric Martensen.6. mai 1799 giftar Hendric Martensen seg for andre gang med Anna Bernhoff Due. Karen må vel då ha dødd litt før det.I 1801 bur Hendric og Anna på Wiigøren. Her er ei stedatter Berthe Marir? Sæbye 18 år. Det må vel bety at ho er datter av Ole og Karen. [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=f18011417&gardpostnr=22&personpostnr=528&merk=528#ovre>LenkeDet er skifte etter Ole Goe Sæbøe i 1789. Her er så vidt eg kan sjå oppgitt enke Karen Christine født Grytten og 2 døtrer: Maren Susanne 8 år og Brithe Maria 6 år. Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Ytre Sogn sorenskriveri, Skifteprotokoll A 11b , 1791-1799, oppb: Statsarkivet i Bergen.Merknader: Fol. 394-ut.Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24171/94Permanent bildelenke: LenkeEg har ikkje lest grundig heile skifte, men eg kan ikkje sjå at det står nemnd noko datter Karen Christine.Her er også dåpen til Maren: Lenke og her er også Birgitta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Torbjørn !Du skriver at Jan Reutz ble gift med Karen Christine.Men jeg fant dette:Jan Reutz og Giertru Marie Sebøe giftet seg 30 mai 1798 : Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Tusen takk for svar begge to!Det kan godt vere eg ikkje hadde berre rette opplysningar!Grytten-namnet til Karen kjem av at faren Mons Ol(av)son opprinneleg kom frå Gryta (Grytten).Eg må prøve å finne ut kva eg har kobla feil med tanke på dottera Karen Christine, som ikkje var dotter allikevel. :)Det ser ellers ut til at eg har fått svar på det eg kan få svar på! Mange takk ein gong til!Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Kunne allikevel vore interessant å få vite kva det står i BB for Vik. Det er mogleg at det er der eg har opplsyningane mine frå. Eg må visst bli flinkare til å skrive ned kjelder.Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Næss

Hei, Det er nok ikke fra bygdeboka du har dine opplysninger. Jeg finner en Oluf Goe Sæbye nevnt, men ingenting om Karen Christine. Her er et utdrag:Bygdebok for Vik III Andre halvband utgitt 1958, side 335.Sæbøe Bruk nr 1: ------ ”Bruket hadde då fått ny eigar, det var Hans Madson Sæbye, visseleg son til den Mads Hansson Sæbye som var klokkar i Vik, han hadde frå 1708 løyve til å vera gastgjevar på Vikøyri. Mads Hansson Sæbye var av dansk ætt. Sonen Hans Madson Sæbye vart gift med Maren Kierumgård, som og hadde eit dansk navn. Maren Kierumgård vert i bøkene kalla ”madame”. Ho døydde ikring 1760. I skiftet etter henne og mannen vert borni deira nemnde soleis: ” Monsieur Anders Kierumgård Sæbye, Monsieur Christen Hansen Sæbye, Monsieur Oluf Goe Sæbye, Mademoiselle Pernille Sophie Sæbye” Um Anders er det sagt at han ved skiftet var myndig, Christen var 23 år gamal og ”svagelig”. Oluf var 18 år gamal og Pernille var 15 år gamal.Mads Hansson Sæbye er av ein eller annan grunn ikkje nemd i skiftet, men han fekk buket seinare.Side 336 Mads Hansson Sæbye døydde i 1814. Han hadde berre tvo born etter seg: Hans Peter og dotteri Gjertrud Marie. Hans Peter Sæbye fekk i 1797 seg tildømd bruket etter faren ------og i 1799 selde han det til verbroren Jan Reutz, - fulle namnet hans var Johan Munthe Rumohr Reutz, fødd på Mo i Hafslo i 1773 og vart gift i Vik i 1798 med Gjertrud Marie.”Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

Gards- og ættesoge for Vik i Sogn kom i 2008, 50 år etter dei bøkene som Tore (6) viser til.På s. 252 er Ole Goe Madson Sæbye 1744-89, gift 1776 (1. gang) m/ Sigrid Oladtr Midtun (frå Vangsnes) 1756-77. Neppe born i ekteskapet.Gift 2. gang i 1781 m/ Karen Christine Grytting d. 1798. 2 ongar: Maren Susane f. 1781 og Birgitte Maria f. 1783. Ekkja giftar seg oppatt i 1792 m/ bergensborgar Heinrich Martens f. 1759.Du kan lesa om slekta til Ole Goe 1744-89 på s. 105.Som du ser Torbjørn (1) så er ikkje det heilt i samsvar med det du starta tråden med. Men å skriva ned kjeldene = UTRULIG VIKTIG !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.