Gå til innhold
Arkivverket

[#77119] Christian Sjurson og Marit Sjursdotter -Høiholmen Alstahaug 1823 -opphav/lagnad?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Christian Sjurson og kona Marit Sjursdotter fekk ei dotter Else Dorthea, fødd i Alstahaug 17.5.1823 (Lenke)Else Dorthea vart konfirmert i Flakstad og gift der med Christen Pederson Quam frå Hafslo i Sogn.Eg finn Christian Sjurson (Sivertson) som ein 11 år gamal fosterson på Høiholmen i Alstahaug, men:* Kvar hadde han opphavet sitt ifrå?* Kven var kona Marit Sjursdotter?* Var dei gardbrukarar på Høiholmen? Døydde dei der?* Og endeleg, veit nokon kor mange born dei fekk? Hadde dei òg ei dotter Christine?Eg takkar so mykje på førehanmd for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Skifter fra Tjøtta 1780-1810 av Svein Edvardsen viser følgende:Skifte i Svalvigen 1798 etter Sivert IversenKiersten Pedersdatter - ektefelleChristen Sivertsen - sønn, 10 årPeder Sivertsen - sønn, 8 årJohan Sivertsen - sønn, 4 år - formynder Peder Olsen, Svalvigen-Denne Christen Sivertsen passer med navn og alder. Høyholm og Svalvika er ikke langt unna hverandre, i Vevelstad kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Det er 2 andre skifter hvor det er med en Sjur Iversen, Svalvigen.Skifte etter Anna Kierstina Hansdatter, Svalvigen 1782Siur Iversen - ektefelleHans Siursen - sønnPeder Siursen - sønnAnna Johanna Siursdatter - datter-Skifte etter Serrie Elias datter, Svalvigen 1786Siur Iversen - ektefelleBerethe, Anna, Maren og Elen Eliasdøtre - søstre-Barna nevnt i skiftet i 1782 er ikke nevnt i skiftet etter Christen. Enten er de døde før han, ellers så var de ikke hans barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Hanne Line for fleire flotte innlegg. Det er velliten tvil om at dette er den ''rette'' Christian Sjurson/Siverson, som soleis er funnen.Med omsyn til Marit Sjursdotter/Siversdotter, finn eg ikkje nokon i FT1801 for Alstahaug med dette namnet, so kanskje ho kom ifrå ei anna bygd?Finst det ei bygdebok for Vevelstad?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Det er skrevet ei bok, Velvelstad III (tror jeg) av Arnt O. Åsvang, som inneholder gårds- og noe slektshistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Det er ikkje so lett å lesa dei gamle kyrkjebøkene for Alstahaug, men eg har no strevd meg gjennom perioden 1815-1819, utan å sjå korkje vigsli til Christian Siverson eller born fødde av han og Marit Siversdotter. Mistanken min om at ho kjem frå ei onnor bygd, og at dei budde der dei første åri dei var gifte, vert sterkare...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Finner et par med samme navn i Flakstad som døper en sønn Ole Christian i 1817. Kan det være de samme?Kildeinformasjon: Nordland fylke, Flakstad, Ministerialbok nr. 885A01 (1792-1819), Kronologisk liste 1817, side 266-267. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16702&idx_id=16702&uid=ny&idx_side=-135>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Kirsti for spennande innlegg!Jau, eg trur det må vera same paret. Då kan me konkludera med at dei flytte fram og attende... Kanskje Marit Siversdotter har opphavet sitt i Flakstad?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Tror dette må være Christine døpt i september 1819, har litt problemer med å tyde skriften her, men mener det er samme foreldre.Kildeinformasjon: Nordland fylke, Flakstad, Ministerialbok nr. 885A01 (1792-1819), Kronologisk liste 1819, side 286-287. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16702&idx_id=16702&uid=ny&idx_side=-145>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Kirsti for eit nytt blinkskot!Eg var ganske so sikker på at det måtte vera ei dotter med namn Christine i denne huslyden, for etter at Else Dorthea døydde svært ung, fekk enkjemannen Christen Quam ei dotter med ei Christine Christiansdotter, som vart oppkalla etter Else Dorthea!Elles er denne huslyden ganske so ''anonym''!!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk igjen til Kirsti som no ogso fann vigsli i Flakstad! Dette er eit skikkeleg ''puslespel''.Når eg søker etter Marit Siversdotter (med ulike stavemåter) i FT1801, finn eg i heiløe Nordland berre EI EINASTE som kan høva, ei 18 år gamal tenstejente på Steinbakken i Valberg sokn, Borge (Lenke). Er det ho me leiter etter?Nok ein gong ein stor takk for hjelpi so langt!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I innlegg 12 skriver du at det må være ei datter christine i familien fordi enkemannen fikk ei datter som ble oppkalla etter Else Dorthea.Er det ikke 'tradisjon', å oppkalle neste barn (jente) etter den avdøde kona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Kommentar til Hanne Line: Eg er samd i at oppkalling var vanleg, men i dette tilfellet var barnet født utanfor ekteskap, og då er det vel ikkje alltid at oppkallingsreglane vert følgde...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fikk ikke med meg at det var at det var utenfor ekteskap, da blir det litt annet.Men hun kunne vel oppkalles for det, eller ville det vært en uting å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.