Gå til innhold
Arkivverket

[#77130] Noen som ønsker oppslag i Buskerud fylkes adressebok 1950/51?


Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

Jeg kan nå tilby oppslag fra denne boka. Vennligst oppgi hvilken by eller herred vedkommende tilhører, hvis mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Jeg hiver meg på og benytter meg av tilbudet ditt: Kan du finne Grethe Johanne Falch i Drammen? Hun bodde i Tollbodgaten 46 i 1962. Fint om du også oppgir navnene på evt. andre personer i husstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ToreI Krinslien 18 i Drammen bor:Erling Falck, arb.Grethe Falck, kartonnasjearb.Ragnar Falck, reparatørRuth Falck, pakkerskeJeg tar med de 2 siste Falck også som bor i M.Thranesg.6:Jacob Falck, montørOdd Falck, kontorist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Bjørtuft

Hei Carsten!Mathias Andersen bodde i Drammen og var handelsmann. Jeg vet ikke når han døde, men han er født 13.11.1874 i Herre i Bamble, Telemark. Finner du han i 1950? Ev. andre i husstanden? Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Prøver om du kan finne Johan og Mari Bråten. De var født i Krødsherad, men flytta til Modum, antagelig vikersund. På samme tid prøver jeg Anton Bråten og Ole Bråten. Vet ikke sikkert hvor de bodde, men kan tenke meg Vikersund eller Drammen. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Kan du finne: Nils og Anne Marie Kringberg, Drammen Nils og Lina Kringberg, Drammen Arvid og Irene Kringberg, DrammenMvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BjørgJohan T. Braaten, elvearb. VikersundAnton J. Braaten, banev. VikersundDet var de som var i Vikersund. Ingen i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Anne KarinJeg fant 3 stk. Kringberg i Buskerud:Margido Kringberg, arb. Nakkerud, Tyristrand herred.Arvid Kringberg, arb. Strømliv.22, Skoger herredNils Kringberg, arb. Blektjernv.5, Skoger herred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Bjørtuft

Hei Carsten! Hvordan visste du at han var gift med Gunda? Gunda døde den 12.5.1904 i Herre i Bamble i barselseng.Mathias giftet seg igjen med ei som jeg tror hette Johanne. Mulig hun var fra Drammen da de flyttet dit. Hun, Johanne Andersen døde etter 1951, såvidt jeg vet. Kanskje du ser henne? Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

AnitaDet så jeg her LenkeI Drammen er det ei Johanne Andersen, sortererske, Bøssemakerg.2 og ei Johanne Marie Andersen, arb. Schwenkesg.31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor E Fredriksen

Hei Carsten!Lurer på om du har adressen til følgene personerAnders (Syvertsen) Borge , han bodde trolig i nummedalSigurd (Syvertsen) BorgeEmil (Syvertsen) BorgeErik (Syvertsen) BorgeKarl/Carl (Syvertsen) Borgede fire siste bodde i Øvre-Eiker ,Samt hvem som er registrert på de samme adresseneMvh Tor Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

AnitaLilly Lindstrøm, assist., Dyrmyrgt. KongsbergPaul Lindstrøm, arb. samme adr.Ernst Lindstrøm, arb., Nøsted Hageby, Skoger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Tor EgilFlesberg herred:Anders S. Borge, småbr., SveneHermod Borge, løsarb., SveneØvre Eiker herred:Sigurd Borge, arb., SkotselvEmil S. Borge, fabr.arb., SkotselvErik Borge, linjearb. LenkeFødt 23-9-1904 i Øvre Eiker. Gift med Jøran Myhra, f. 23-9-1911 i Flesberg. Barn: Sveinung, Bjørn, Mary, Magne, Gullborg, Odd og Vidar. Beg. som linjearb. 1936, fung. som arb.-form. i de siste 9 år. Tidl. tj.gjort i Kr.sand distrikt. Hobby: Jakt. Sønnene Bjørn og Magne er henholdsvis st.betj. og banev.asp. (De norske jernbaner og deres personale)Karl S.Borge, arb. SkotselvDet er 26 stk. Borge i Øvre Eiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Moen

Jeg har også noen navn som jeg lurer på. Det er Karl Johan Andreassen født i 1902 og kona Agnes Hansine. De bodde på Henaaen i Drolsum på Modum i 23. Det er jo mulig de bor i Vikersund, Geithus eller Åmot i 1950. Jeg lurer også på om du finner sønnen Oddvar Lorang Andreassen som ble født i 24. Det er virkelig kjempefint at du vil gjøre dette. Hvor har man foresten mulighet til å se i adressebøker, er det på Statsarkivet? Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

SolveigStatsarkiv og byarkiv er vel stedene du kan henvende deg til ang. adressebøker.Det nærmeste jeg kommer Andreassen er i Modum der det er en Carl som er pensjonist, Geithus og Karl, fabr.arb. Vikersund. Ingen Agnes eller Oddvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Moen

Tusen takk for at du ville slå opp navnene for meg. Det er vel mulig de kan ha flyttet andre steder i Buskerud også. Har du mulighet for å se etter det også? Faren til Karl het Gustavsen til etternavn, så det er vel en mulighet at de bruker det istedet. Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.