Gå til innhold
Arkivverket

[#77130] Noen som ønsker oppslag i Buskerud fylkes adressebok 1950/51?


Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Nyløkken

Kan du finne adressen til Newton Møllebakken g.m Asta. Bosted Drammen. Evt også Mary Møllebakken.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Finner du noe på Sverdrup Svendsen (sp?) i Vikersund eller Modum?Hva med Strand på Norderhov?Takker på forhånd!DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

DagIvar Sverdrup Svendsen, hospitseier, GeithusAlf Strand, snekker, SoknaAnton S. Strand, tømmerm., Evjua, SoknaAsbjørn Strand, tømmerm., Evjua, SoknaAsle Strand, snekker, SoknaHarry H. Strand, eksp., Eikli, HønefossIngvald Strand, vegv., SoknaKnut Strand, småbr., SoknaLars Gunnar Strand, småbr., Ask st.Sigurd Strand, gbr., SoknaSverre Strand, bankassist., Evjua, SoknaThorolf Strand, arb., Hofsfoss, Hønefoss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Takk skal du ha, Carsten! Da befant 'oldeonkel' Lars Gunnar seg der jeg forventet at han skulle være... :-)LenkeOg Thorolf Strand på Hønefoss tilhører nok også min slekt.DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Moen

Tusen takk for at du slo opp for meg, selv om du ikke fant noen. Det er spennende med adressebøker, kommer de ut annet hvert år, ettersom det står 50/51 på den du har? Lurer også på hvor lenge det var slike adressebøker. Men det har sikkert Statsarkivet greie på. Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Hei Carsten.Vil du slå opp Herbert Martinius Mikkelsen og kona Gunvor i Hole, evt. i Drammens-/Eiker-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BjørgEneste Herberth Mikkelsen jeg finner er i Lier og han er gårdsgutt, Bergskaugvn.2 pr. Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei MetteJohan Østby, sjåfør, Konggt.38Johnny Østby, kontrollør, Langesgt.9Så er det ei Anna Østby, pensjonist og handl. i firma Olsen & Ørjandsen, etabl. 1916, industri og babymagasin i Haugesg.10. Hun bor i Toppenhaugv.10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Takk skal du ha. Visste ikke de hadde bodd i Konggt. Kan du finne Ingvald og Margit Fauske(o)i Drammen el.Lier. Og Odin Andersen sammesteder. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

I Lier bor en Odin M. Andersen, gårdsarb. Bergskaugv.2 pr. Drammen (Samme adr. som han som Bjørg spurte etter).Ingvald J. Fauske, linjearb. Reistad i Lier. Da er vel det Ingvald d.y. Han er omtalt i bøkene om jernbanepersonalet og faren heter Ingvald. Brødrene Konrad og Ivar er også omtalt. Vil du ha opplysningene så sier du fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Da gjelder det linjepersonalet i Drammen distrikt:Ingvald Fauske, linjehåndverker. Født 7-7-1904 på Tranby. Gift med Marie Stokke, født 6-5-1904 i Røyken. Barn: Knut, Inger-Lise og Grethe. Beg. som ekstramann 1936, ans.håndv. 1947. Kjøreprøve på sk.traktor, sveisekurs. Hobby: Bridge og lesning. Brødrene Ivar, Konrad og Gunnar er henholdsvis smed, banearb. og form. ved NSB.Ivar Fauske, linjehåndverker. Født 3-10-1912 i Lier. Gift med Gudrun Olsen, f.31-8-1911 i Drammen. Barn: Åse Marie og Marit Synnøve. Beg. som maler ved jernb. 1937, ans. smed 1941, ans. håndv. 1946. Tidl. tj.gjort i Oslo distrikt. Framh.skole. Hobby: Bridge.Konrad Fauske, banearbeider. Født 26-3-1903 i Drammen. Gift med Andrea Thorstad, f.31-7-1904 i Oslo. Barn: Berit, Astrid, Kari, Ragnhild Ingerid og Liv Randi. Beg. som ekstra-arb. 1925, sesongarb. 1927, linjearb. 1935, ans. banearb. 1949. Hobby: Bridge (medl. av Lier Bridgeklubb). Faren Ingvald er pensj. anl.arb. ved Vestfoldbanen, brødrene Ingvald og Ivar er henholdsvis håndv. og smed, broren Gunnar ble drept under ledningsarbeid på strekn. Oslo-Asker våren 1947.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Fantastisk innsats, du hjelper alle Carsten.Kan du ved leilighet se om du finner noen Møllebakken i Hvittingfoss/Sandsvær også?Pft. Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

SteinarHjørdis Møllebakken, arb. Hvittingfoss, Ytre SandsværTrygve Møllebakken, kinor., samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Carsten Tusen hjertlig takk for at du tar deg tid til alle oss her på DA. Nå fikk jeg masse nytt å grunne på. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei igjen, Carsten!Jeg tar opp tråden fra det siste svaret ditt under 'Norges prester/geistlighet'. Der skrev du at en av sønnene til presten Conrad Henrik Krohn, Jacob Johan Krohn, ble distriktsveterinær på Modum i 1924.Var han i live på Modum i 1950/51?Jacob Johan Krohn hadde bl.a en datter som het Flora Wilhelmine (f.1909) som jeg vet døde på Modum som enke (vet ikke når eller hvem hun var enke etter). Hun het da Flora Wilhelmine Krohn Røgeberg.Finner du noe om henne?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.