Gå til innhold
Arkivverket

[#77130] Noen som ønsker oppslag i Buskerud fylkes adressebok 1950/51?


Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Eric Swane

Carsten,du har hørt lignende spørsmål før, finner du noen med etternavn Svane, eventuelt Swane, i Drammen og / eller Kongsberg?Takk!mvh eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

KjellJoda, han var i live: Johan Krohn, distr.veterinær, Åmot i Modum, men han er ikke nevnt i Statskalenderen for 1957.Det er ingen flere Krohn i Modum, men 6 stk. Røgeberg:Antoni P. fabr.arb. ÅmotArne, ekstrabetj. SkotselvChristians, maskinist, ÅmotJuritz, pensj. SkotselvJørgen, pensj. ÅmotSigurd, fabr.arb., Åmot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

TuridJens Kr. Svang, glassm., N.Storgt.79, Drammen. Det er flere Svang i Drammen som er omtalt i bøkene om håndverksmestere, men ikke Jens Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EricDet er ingen Svane/Swane i Buskerud. I Statskalenderen for 1957 er det 3 stk. Svane/Swane:Carl Harald Adolf Swane f.1886, statsaut. revisor i Oslo.Kjell Swane f.1926, sekretær i Norges EksportrådPer Georg Svane, f.1917, can.jur. 1948, sekretær I i Jernbanevesenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Swane

Takk, da fikk jeg bekreftet at de var blitt borte i det fylket.Kjell i statskalenderen er min far, førstemann, som vi kalte Harald, hans onkel og sistemann hører til en helt annen slekt.eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Berit Knudsen

Hei Carsten.Har du mulighet til å se etter Oskar Ness igjen. Forrige gang du hjalp meg bodde han i Oslo. Han flyttet til Drammen, men jeg vet ikke når. Jeg tror han bodde på Strømsø-siden, men måtte seinere flytte pga. at nye E18 ble bygd der hvor han bodde.Kan du også se etter Inga Nordheim, muligens boende i Tollbugt. 13, Strømsø. Hun skal visstnok ha hatt en forretning med bildeler eller noe med biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Hei Carsten,Kan du se etter Arne Ingolf Andreassen. Trolig bosatt på Konnerud i Drammen og Harald Asbørn Fossum trolig bosatt i Røyken eller Slemmestad.Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BeritOscar finner jeg ikke.Inga Nordheim, disp., Iver Juelsgt.10, DrammenOtto Nordheim, disp., Tollbugt.22, DrammenOtto M.Nordheim A/S, etabl. 1926, kolonialforr., kjøtt- og pølsemakeri, eget kjøle- og fryseanlegg, Tollbugt.22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Roger4 stk. Arne Andreassen i Drammen:1. kontrollør, Kiøsterudsgt.182. sjåfør, Thornegt.193. vedhandl., Holmensgt.74. eksped., Heyerdahlsgt.6Harald Fossum, arb., Heggedal, Røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk skal du ha Carsten. Jeg leste feil på årstallet i overskriften. Jeg leste det som 1960. Oskar bodde i Oslo da, men det var flott du fant de andre for meg. Inga ble Oscars 2.kone, og jeg prøver å finne ca. når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.