Gå til innhold
Arkivverket

[#77146] 'Uekte barn' Anders Hermansen, sønn av Abel - info? (Måsøy)


Gjest marianne elea haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest marianne elea haugen

han er uekte barn av Abel Kathrina (?) og Herman Andersen (Brønnøy)Senere, i 1831 blir Anders konfirmert og moren er 'pigen Abel Holmgren' (er litt usikker på om det står Holmgren) I tillegg nevnes en Andreas Gundersen, Rolvsøy i samme slengen (under Abels navn)- han finner jeg heller ingen steder.Finner bare en Abel Christine i folketelling 1801, født 1795, men jeg er usikker på om dette er riktig person.Vet noen noe om denne Abel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

På FS finner jeg han døpt 2.april 1815. Mor Abel Catharina Olsdtr. Holmgren, far Hermand Andersen. Han gifter seg med Siri Thomasdtr. 11.aug. 1836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

I 1831 står det 'nu hos Andreas Gundersen Rolfsøe. Dette er en gård i Måsøy, ser jeg av ft 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

En sønn døpt i 1808, Olaus Holmgreen.Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Hammerfest, Ministerialbok nr. 2 (1751-1821), Fødte og døpte 1808, side 64. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=295&idx_id=295&uid=ny&idx_side=-64>Lenke Permanent bildelenke: Lenke.Og en datter i 1810, Ane Catrine.Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Hammerfest, Ministerialbok nr. 2 (1751-1821), Fødte og døpte 1811, side 67. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.