Gå til innhold
Arkivverket

[#77149] Forfedre til Peder Adolf Pettersen 1872-1947 og Lisa Pettersen 1870-1949 i Toten


Gjest Aslak Smedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Aslak Smedal

HeiEr det noen der som kan hjelpe meg å finne forfedre til Peder Adolf Pettersen 1872-1947 og Lisa Pettersen 1870-1949 som bodde på Raufoss?Legger ved følgende lenke: Kyrkjegardsprotokoll for Raufoss kyrkjegard i Vestre Toten prestegjeld 1896-1949. Her er opplysninger om Lise Pettersen[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=gr05291896ra&gardpostnr=787&personpostnr=787&merk=787#ovre>Lenke Her er opplysninger om Peder Adolf Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Vielsen i 1894Kirke: AasVielsesdato: 15.09.1894Brudgom fornavn: Peder AdolfBrudgom farsnavn: PetersenBrudgom slektsnavn:Brudgom bosted: RødfosBrudgom yrke/stand: fabr.arbeiderBrudgom sivilstand:Brudgom fødested: LerudjordetBrudgom født: 1872Brudgom ekteskap nr: 1Brudgom far: ind. Petter Anton PedersenBrud fornavn: LiseBrud farsnavn:Brud slektsnavn: AndresenBrud bosted: RødfosBrud fødested: NysetBrud født: 1870Brud ekteskap nr: 1Brud far: hsm. Andreas HansenMerknader: Intet slægtsk.Forlover 1: Emil BergForlover 2: Jon Johansen1 lysning dato: 19.08.1894 Fin søkeside:http://www.slektshistorielaget.no/Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Foreldre til Peder Adolf: Petter Anton Pedersen(?) f. 22.01.1849 på Lien i Gausdal (foreldre: gårdmann Peder Olsen og hustru Anne Bertelsdatter)og hustru Nikoline Andreasdatter f. 23.07.1850 på Markestad (foreldre: inderst Andreas Nilsen og hustru Marthe Mikkelsdatter). Petter Anton brukte delvis Brobakken til etternavn, bodde en tid på Brobakken, Raufoss. Peder Adolf brukte fra ca 1930 navnet Per Pettersen.Foreldre til Lise: husmann Andreas Hansen på Persveen (under Rødfos) og hustru Oline Larsdatter.Kildene for ovenstående er mange, men er i forbindelse med min kommende bok om Raufoss 1891-1940.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Smedal

Tusen takk Hejlar for informasjon. Det er litt uklart hvem som er foreldre til hvem i innlegget ditt.Hilsen Aslak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Aslak! Peder Olsen Lien og Anne Bertelsdatter's sønn Peder Anthon , født 3 feb 1829,døpt 25 feb 1849 i Gausdal (ikke f. 22.01.1849,som det står i innlegg 4)Ministerialboken: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8939&idx_id=8939&uid=ny&idx_side=-127>LenkeKlokkerboken: LenkePeder Anthon Pedersen og Nikoline Andersdatter ble gift 27 mai 1872 i Ås,Toten: LenkeKirkeboken: Lenke Peter Anthon Pedersen og Nikoline Andersdatter fikk barna:Peter Adolf,døpt 22 okt i Toten: FS: Lenke Anders,døpt 4 april 1875: Lenke Maria,18 mars 1877:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Ved fødselsdatoen 22.01.1849 har jeg følgende kilderef: V. Toten/Aas KLOK 250/11 og Raufoss kirkegårdsprotokoll 18/363. Hva som er riktig f.dato vet jeg ikke. Petter Anton har jeg som død 29.04.1930, med ovennevnte kilderef.Petter Anton og Nikoline bodde ved FT1875 på Brobakken, Raufoss, og et er derfra de senere brukte Brobakken til etternavn. Petter Anton innflyttet til V. Toten i 1870 som tjener på gården Alm.Jeg har følgende 9 barn utenom Peder Adolf: August (1875-1877), Maria (1877-1877), August (1878-), Marie (1881-1960), Ragna (1883-1956), Paulus (1886-), Nathalia (1886-1976), Martin (1892-1972) og Anna (1896-1961). Så langt jeg har funnet ut brukte de Pettersen til etternavn.Jeg har noen 10-talls kilderef på familien, men har dessverre ikke tid til å skrive de. De fleste kan imidlertid finnes på: www.slektshistorielaget.no Her finnes også anene til Lisa, og en del annet. Alt er søkbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Smedal

Hei Heljarhar gått inn på www.slektshistorielaget.no for å søke, men jeg finner ikke ut av hvor man skal søke?Kan du hjelpe meg?Aslak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Trykk på 'Kilder', velg 'Vestre Toten'. I venstre ramme velger du 'Kirkebøker' (eller en av de andre), nå blir alle avskrifter listet opp. De med grønn kule forran er avskrifter som ligger på siden, de med gule er direkte linker til andre avskrifter (oftest Digitalarkivet)De med grønn ball er databaser i Java og det tar litt tid før det kommer opp søkesiden, de er svært brukervennlige. Les informasjonen under vegs.Lykke til! Spør igjen hvis du trenger hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Smedal

Hei HeljarJeg har forsøkt å finne anene til Lise Pettersen (pikenavn Andresen) uten hell.Kan du hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ved vielsen til Lise sto det at faren het Andreas Hansen og at Lise var født på Nyset. Dåpen til Lise Andresen,døpt 4 des 1870(nr 169) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Søsken av Lise:Helen Maria,døpt 1 des 1867: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100003561273&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Oppl&juris2=Oppl&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Oppland&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeKirkeboken,nr 200: LenkeWilhelm,døpt 21 feb 1869: LenkeKirkeboken,nr 20: LenkeAugust,døpt 7 mai 1876: LenkeKirkeboken,nr 65: LenkeForeldrene giftet seg 19 juli 1867: LenkeVielsen deres,fra kirkeboken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.